Informaci listu The New York Times potvrdil sám Babiš s tím, že část akcií by nabídl zaměstnancům.

Vydavatelství Mafra získal Babiš letos od německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft. Bez výsledku jednal také o převzetí skupiny Ringier Axel Springer CZ. [celá zpráva]

Podle článku, který podnikateli věnoval americký list The New York Times, by Babiš měl být pouze menšinovým akcionářem. „Znechucen obviněními z nepatřičného ovlivňování plánuje Babiš Mafru a budoucí mediální akvizice veřejně obchodovat a stát se menšinovým akcionářem,“ napsal deník. Připomněl tak Babišův telefonát do redakce Lidových novin krátce poté, co letos vydavatelství převzal a zjišťoval, proč noviny nenapsaly o tiskové konferenci jeho politického hnutí.

Konkrétní burza zatím neurčena

Babiš zatím neupřesnil, jaká burza přichází v úvahu. Veřejnému obchodování by ale měla předcházet koupě dalších médií. „Perspektivně bychom to všechno zabalíkovali a dali na burzu a zamotivovali i některé vybrané redaktory a komentátory, aby byli kvazi spoluvlastníky,“ řekl miliardář. Veřejnost by mu potom prý přestala podsouvat, že si média pořídil kvůli tomu, aby mohl něco ovlivňovat.

Mafra vedle vydávání celostátních listů Mladá fronta DNES a Lidové noviny provozuje internetové portály iDNES.cz a lidovky.cz. Předseda představenstva Mafry Štěpán Košík po převzetí vydavatelství novinářům řekl, že Babišův Agrofert skupinu Mafra vnímá jako finanční investici, kterou hodlá zhodnotit.

Pokud jde o další akvizice, na začátku října schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, že Babišův Agrofert Holding může převzít akciovou společnost Nový Forest z Bohdanče na Kutnohorsku. Ta se zabývá lesním hospodářstvím a je nástupnickou firmou zkrachovalé Less & Forest. [celá zpráva]

Babiš před nedávnem usiloval i o převzetí české dcery německého finančního ústavu LBBW. [celá zpráva]