Hlavní obsah

Zpoplatnění dálnic v Německu se s právem EU netluče

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Berlín
Aktualizováno

Zpoplatnění německých dálnic pro cizince právo Evropské unie neporušuje. Na dotaz německého europoslance za Zelené Michaela Cramera to sdělil eurokomisař pro dopravu Siim Kalas, informovala zpravodajská televize N-TV.

Foto: Profimedia.cz

Německá dálnice

Článek

Podle německých médií tak odpadá hlavní argument odpůrců mýtného pro cizince a očekávaná koalice konzervativní unie CDU/CSU a sociální demokracie (SPD) by si mohla tento bod zařadit do vládního programu.

Zpoplatnění německých dálnic pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU). Strana před volbami navrhovala, aby všichni uživatelé dálnic museli platit mýtné, Němcům by se ale o to snížila částka, kterou odvádějí na dani z motorového vozidla. Po volbách zase zazněl návrh, aby se zavedly všeobecné dálniční známky, které by Němci dostávali po odvedení daně, zatímco cizinci by si je museli kupovat.

Od Kallase nyní zaznělo vyjádření, které model CSU podporuje. „Snížení daně pro územně příslušné uživatele v zásadě nepředstavuje ... při současném zvýšení příslušných poplatků za užívání (dálnic) pro všechny uživatele žádnou diskriminaci na základě státní příslušnosti,“ uvedl Kallas v odpovědi pro Cramera, ze kterého citoval server časopisu Focus.

Kallas také ve svém prohlášení uvedl, že výše poplatku by měla být přiměřená tomu, nakolik vozidlo dálniční síť využívá. Cramer k tomu deníku Süddeutsche Zeitung řekl, že je to podle něj jasný signál do Berlína, aby se v případě zavedení mýtného pro cizince rozlišovali řidiči, kteří do Německa jezdí jednorázově, a pravidelní uživatelé dopravní infrastruktury.

Němci zpoplatnění cizinců vítají

V minulosti se nicméně Evropská komise stavěla k zavedení mýta pro cizince odmítavě. V srpnu uvedla, že žádná členská země nesmí znevýhodňovat cizince při placení mýtného vůči svým obyvatelům.

Zpoplatnění dálnic pro cizince má mezi německou veřejností velkou podporu a patřilo mezi hlavní volební taháky CSU. SPD se k němu ale staví odmítavě. Focus minulý týden uvedl, že se CDU/CSU a SPD na určité formě mýta dohodly, zástupci sociální demokracie ale později uvedli, že se pozice stran zatím sjednotit nepodařilo.

Německo je poslední velkou evropskou tranzitní zemí, kde řidiči osobních vozů za jízdu po dálnicích neplatí. Bezplatné dálnice pro osobní auta jsou dále v Dánsku, Estonsku, Finsku, v Nizozemsku, Lichtenštejnsku, Lucemburku, Monaku a ve Švédsku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám