Hlavní obsah

Plzeňské Škodě Electric se daří, rozšíří výrobu i řady zaměstnanců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeň

Exportní kontrakty za téměř šest miliard korun přiměly plzeňskou Škodu Electric jakožto největšího evropského výrobce trolejbusů rozšířit svůj výrobní závod v Plzni a nabrat desítky nových dělníků a techniků. Uvedl to generální ředitel podniku Jaromír Šilhánek.

Foto: Škoda Electric

Po lotyšské Rize už škodovácké trolejbusy jezdí, během pěti let jich tam podnik dodá dalších 125.

Článek

„Příští rok budeme vyrábět kolem 30 trolejbusů měsíčně, tedy trojnásobek dosavadní výrobní kapacity. A protože nám některé kontrakty zajišťují náplň i na rok 2015, bude výroba trolejbusů kontinuálně pokračovat, i když zřejmě už ne tak rekordním tempem,“ informoval Šilhánek.

Kvůli rekordní výrobě trolejbusů posiluje podnik výrobní zázemí. Už byla upravena hlavní montážní hala. „Uvažuje se také o možnosti rozšíření o nové kapacity ve výrobě a montáži v plzeňském areálu v Doudlevcích. Jedním z opatření může být nová výrobní linka, která by jela souběžně s tou nynější,“ sdělil Šilhánek.

Jak uvedl ředitel divize Trolejbusy Karel Majer, podnik hledá také desítky nových pracovníků, například elektromechaniky a servisní techniky, tedy hlavně technické odborníky. „Nárůst výroby si ale vyžádá také určité posílení v navazujících podpůrných útvarech,“ dodal Majer.

Trolejbusy z Plzně jezdí v desítkách zemí

Škoda Electric podepsala letos v létě čtyři velké exportní kontrakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy korun. Od konce června má dvě zakázky za 1,8 miliardy korun, a to 50 nových trolejbusů do Sofie a 80 do Bratislavy. V červenci uzavřela kontrakt na 125 trolejbusů pro Rigu v hodnotě až 2,6 miliardy korun, tento měsíc zatím poslední zakázku na 100 vozů za 1,2 miliardy korun do Burgasu a dalších bulharských měst.

Škodovácké trolejbusy jezdí ve 30 zemích – v Evropě, Asii a USA. Podnik dále představil tento měsíc nový bateriový elektrobus a už dříve hybridbus a vodíkový autobus.

Škoda Electric loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o desetinu více; letos plánuje téměř čtyři miliardy. Loňský čistý zisk činil 607 miliónů korun, o rok dříve to bylo 700 miliónů korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám