Článek
„Příští rok budeme vyrábět kolem 30 trolejbusů měsíčně, tedy trojnásobek dosavadní výrobní kapacity. A protože nám některé kontrakty zajišťují náplň i na rok 2015, bude výroba trolejbusů kontinuálně pokračovat, i když zřejmě už ne tak rekordním tempem,“ informoval Šilhánek.
Kvůli rekordní výrobě trolejbusů posiluje podnik výrobní zázemí. Už byla upravena hlavní montážní hala. „Uvažuje se také o možnosti rozšíření o nové kapacity ve výrobě a montáži v plzeňském areálu v Doudlevcích. Jedním z opatření může být nová výrobní linka, která by jela souběžně s tou nynější,“ sdělil Šilhánek.
Jak uvedl ředitel divize Trolejbusy Karel Majer, podnik hledá také desítky nových pracovníků, například elektromechaniky a servisní techniky, tedy hlavně technické odborníky. „Nárůst výroby si ale vyžádá také určité posílení v navazujících podpůrných útvarech,“ dodal Majer.
Trolejbusy z Plzně jezdí v desítkách zemí
Škoda Electric podepsala letos v létě čtyři velké exportní kontrakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy korun. Od konce června má dvě zakázky za 1,8 miliardy korun, a to 50 nových trolejbusů do Sofie a 80 do Bratislavy. V červenci uzavřela kontrakt na 125 trolejbusů pro Rigu v hodnotě až 2,6 miliardy korun, tento měsíc zatím poslední zakázku na 100 vozů za 1,2 miliardy korun do Burgasu a dalších bulharských měst.
Škodovácké trolejbusy jezdí ve 30 zemích – v Evropě, Asii a USA. Podnik dále představil tento měsíc nový bateriový elektrobus a už dříve hybridbus a vodíkový autobus.
Škoda Electric loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o desetinu více; letos plánuje téměř čtyři miliardy. Loňský čistý zisk činil 607 miliónů korun, o rok dříve to bylo 700 miliónů korun.