Informoval o tom deník E15 s tím, že stavba Chotýčanského tunelu bude nejnákladnějším železničním projektem za posledních třicet let. Chotýčanský tunel se stane teprve druhým železničním tunelem v Jihočeském kraji. Bude tvořit součást IV. železničního koridoru vedoucího ze severu Čech přes PrahuČeské Budějovice až k hranici s Rakouskem.

Chotýčanský tunel vznikne spolu s dalším asi tříkilometrovým tunelem na zhruba dvacetikilometrovém úseku mezi Ševětínem na Českobudějovicku a českobudějovickou čtvrtí Nemanice.

Kvůli vysokým nákladům spojeným právě s vybudováním tunelů Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zvažovala i levnější možnosti. Nakonec ale zřejmě zvolí dražší cestu. „Jiná varianta v podstatě není,“ sdělil deníku generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.

„S vypsáním soutěže počítáme v roce 2015, s podpisem smlouvy a zahájením stavby v roce 2016,“ popsal šéf správy předpokládaný harmonogram.

Prvním tunelem v Jihočeském kraji se stane Sudoměřický o délce 430 metrů, který bude postaven v rámci modernizace tratě Tábor–Sudoměřice u Tábora, zahájené letos v létě.