Podnikatel Andrej Babiš společnost koupil od německého vydavatelského domu Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft. Babiš získal také společnost Anděl Media Centrum, s.r.o.

„ÚOHS posuzoval dopady spojení zejména v oblastech vydávání periodického tisku, poskytování inzertního prostoru v periodickém tisku, internetového zpravodajství a internetové inzerce. Ani v jedné oblasti úřad nespatřuje riziko možného narušení hospodářské soutěže," uvedl jeho předseda Petr Rafaj.

Agrofert sdružuje výrobní a obchodní společnosti v Česku a na Slovensku, které se zabývají zemědělstvím, potravinářstvím, chemií a obchodem v těchto odvětvích. Součástí je i dceřiná společnost AGF Media, která se soustředí na vydavatelskou činnost a vydává týdeník 5plus2. Momentálně tvoří Agrofert přibližně 200 společností a vykazuje roční obrat 5,5 miliardy eur.

Budování mediálního impéria

MAFRA kromě zmíněných deníků vydává i bezplatný deník Metro, vlastní internetové portály metro.cz a lidovky.cz, zabývá se také polygrafickou výrobou či nabízením telekomunikačních služeb. Zaměstnává zhruba 1100 lidí.

Babiš v červnu uvedl, že akvizice je důležitým krokem ve strategii vybudovat významnou mediální divizi na trzích Česka a Slovenska. Letos v dubnu rozšířil své mediální aktivity i na Slovensku převzetím společnosti Ecopress, vydavatele deníku Hospodárske noviny.

Babišovo působení v médiích se často dává do souvislosti s jeho aktivitami v politice. Jeho dlouhodobá kritika korupčního prostředí předloni vedla ke vzniku politického hnutí ANO 2011, jehož je lídrem. Babiš uvedl, že nebude v žádném řídicím orgánu vydavatelské skupiny MAFRA, ve které chce po jejím nákupu vystupovat pouze v pozici finančního investora.