Best Choice se tak stala po zkrachovaných CK Bolero tours, Partner Alivia a CK Honza service další cestovkou, která letos končí. Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Česká pobočka CK Best Choice zkrachovala poté, co v pátek vyhlásila úpadek její mateřská společnost se sídlem v Bratislavě Best Reisen – Best Choice.

„Na základě kontinuálně klesající poptávky o zájezdy do našich stěžejních destinací za předchozí letní sezóny, která byla způsobena jak nepříznivým vývojem politické situace v daných destinacích, tak i nezdravým vývojem konkurenčního prostředí na poli pasivního cestovního ruchu v České republice, se společnost Best Choice, s. r. o., dostala do druhotné platební neschopnosti,“ uvedla cestovka ve svém prohlášení. Úpadek se nepodařilo odvrátit ani přes značné investice, inovace a opatření za předchozí období.

CK se zaměřovala na letecké zájezdy do Egypta, TuniskaTurecka. Klientů v zahraničí se úpadek podle CK nijak nedotkne a nebude nutné je repatriovat pojišťovnou.

Nároky klientů mají být stoprocentně pokryty

Prodaných cestovních smluv na zájezdy, které se nebudou realizovat, je několik desítek. Pojistný limit Best Choice je 30 miliónů korun a postačí pro stoprocentní pokrytí nároků klientů. Zaměstnanci cestovní kanceláře nyní obvolávají klienty a informují je, jak mají postupovat. Klienti se nyní musí obrátit na slovenskou pojišťovnu Kooperativa, kde naleznou žádost pro uplatnění nároku na náhradu škody.

Pojišťovnu ale zatím žádní klienti nekontaktovali. „Dopravu klientů nazpět do ČR nezabezpečuje pojišťovna Kooperativa ani žádná její asistenční služba, protože podle informací, které jsme dostali od zástupců CK, platby za pobyty a dopravu zpět pro turisty v zahraničí zabezpečila CK,“ uvedla vedoucí marketingu slovenské Kooperativy Erika Barkolová.

Slovenská Best Reisen – Best Choice patřila na Slovensku mezi středně velké, dlouholeté cestovní kanceláře. Její pobočka v Česku se řadí mezi menší touroperátory.

V České republice nyní působí okolo 986 cestovních kanceláří, které v loni na tuzemském trhu prodaly dva milióny zájezdů.