"Informace o údajně podepsané smlouvě nejsou pravdivé," uvedl Hanzelka. Sám podnikatel v pondělí v podvečer na svém twitterovém účtu napsal: "Zítra asi něco koupím". Podle Hanzelky ale toto vyjádření nemělo žádnou souvislost s vydavatelstvím Ringier Axel Springer.

Babiš nedávno uvedl, že chce mít do tří let největší vydavatelství v zemi. V mediální oblasti už vlastní vydavatelství AGF Media, které vydává týdeník 5 + 2 dny.

Ringier Axel Springer CZ, který je součástí švýcarsko-německé vydavatelské skupiny Ringier Axel Springer Media AG, je největším vydavatelem denního tisku na českém trhu a druhým největším vydavatelem časopisů. Vydává například nejčtenější český deník Blesk, deník Sport nebo týdeníky Reflex a Svět motorů. Babiš má i politické ambice. Stojí v čele hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby. Silná mediální základna by tak pro něj byla výhodou.

Zájem o média

V oblasti médií je už miliardář majitelem AGF Media, které vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly. V minulosti se Babiš zajímal také třeba o TV Pětka nebo skupinu Centrum Holdings, která provozuje portál Centrum.cz nebo zpravodajský server Aktuálně.cz.

Babiš je ale především znám jako majitel skupiny Agrofert, která je jedničkou českého zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického. Agrofert má zhruba 250 dceřiných společností, v nichž pracuje asi 28 000 zaměstnanců. Nekonsolidované tržby skupiny loni činily 202 miliardy korun.