Jak ovšem připomíná agentura AP, na tomto výsledku se podepsal vyšší počet pracovních dnů v letošním dubnu.

V období od ledna do dubna se prodej v porovnání se stejným obdobím roku 2012 propadl o sedm procent na zhruba dva milióny vozů. Prodej aut v Evropě se nachází pod zvýšeným tlakem v souvislosti s negativními dopady dluhové krize. Automobilky kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců.

V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, stoupl prodej v dubnu téměř o čtyři procenta po březnovém propadu o 13 procent. Ve Francii však prodej klesl o více než pět procent a v Itálii o více než deset procent.

Pokles neminul i Škodu

Prodej automobilky Škoda AutoEU se v prvních čtyřech měsících podle sdružení meziročně snížil o šest procent na 155 360 vozů. V samotném dubnu však pokles činil pouze 0,3 procenta.

Nejprodávanější značkou v EU zůstal v dubnu Volkswagen s odbytem přes 140 000 vozů a tržním podílem 13,5 procenta. Celá skupina Volkswagen, do které patří rovněž Škoda Auto a další značky, zvýšila prodej v EU o desetinu na téměř 275 000 vozů.