Vítězem výběrového řízení v úseku Šternov – Psáře se stala společnost Eurovia CS. Její nabídka činí 523 miliónů Kč, což je 63,5 procenta předpokládané ceny.

Úsek zahrnuje 7,25 km vozovky včetně pěti mostů, mimoúrovňovou křižovatku Psáře a dva nadjezdy nad dálnicí, které budou zcela přestavěny.

V úseku Loket – Hořice zvítězilo ve výběrovém řízení „Sdružení CPI pro D1“. To se skládá ze společností Colas CZ a Porr a jejich nabídka za opravu dosáhla 624 miliónů Kč, což je 62,7 procenta předpokládané ceny.

Úsek zahrnuje 9,6 km vozovky včetně pěti mostů, mimoúrovňovou křižovatku Hořice a čtyři nadjezdy nad dálnicí, z nichž tři budou zcela přestavěny a jeden opraven.

Den D bude 9. května

„Prakticky se tak rozbíhá modernizace již čtyř plánovaných úseků,“ uvedl Jan Studecký z oddělení komunikace ŘSD. Ve dvou zbylých případech, v úsecích 14 (Větrný Jeníkov – Jihlava) a 21 (Lhotka – Velká Bíteš), začnou práce od letošního 9. května.

„Termín samotného zahájení stavebních prací na úsecích 5 a 9 vyplyne z rozhodnutí ministerstva dopravy,“ doplnil Studecký.

„My na Ředitelství silnic a dálnic ČR spolu se zhotoviteli uděláme maximum, aby modernizace probíhala podle plánu a bez komplikací. Současně si ale dovolím požádat řidiče, aby k takovému průběhu přispěli oni svým chováním při jízdě – svou disciplinovaností, trpělivostí a ohleduplností,“ uvedl generální ředitel ŘSD David Čermák.

Podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) jsou veškerá dopravní omezení naplánována tak, aby řidiče zatěžovala co nejméně.