„Reagujeme na růst inflace, jen mezi roky 2008 až 2011 činil inflační koeficient v České republice více než 11 procent,“ uvedl Jozef Sinčák, výkonný ředitel Letiště Praha pro obchod a korporátní služby.

Další důvody podle Sinčáka spočívají v plánovaném zvýšení nákladů na opravy a investice a v růstu nákladů na energie v následujících letech. „V posledních letech Letiště Praha pokrývalo cenový nárůst v těchto položkách ze svých výnosů,“ doplnil.

Méně než u sousedů

Podle Sinčáka i po změně zůstanou letištní poplatky na Letišti Václava Havla Praha nižší než na srovnatelných konkurenčních letištích jako je Vídeň, Mnichov nebo Budapešť.

„Letištní poplatky, včetně odletové taxy, na jednoho odlétajícího lokálního cestujícího letadlem typu Airbus 320 činí v Praze 28 eur. Ve Vídni je to 40 eur, v Mnichově 37 eur a v Budapešti necelých 33 eur,“ uvedl.

Poplatky, které platí letištím, promítají letecké společnosti do ceny letenek. Vyjadřují náklady, které má společnost s budováním, rozvojem a provozem veškeré infrastruktury, bezpečnostními opatřeními, ostrahou, úpravami, údržbou, úklidem i platbami za energie.