Celkem dopravce chystá dva páry spojů denně, dopoledne (v 6:15 a 7:15) pojedou vlaky z Brna do Prahy a odpoledne (v 17:03 a 18:03) v opačném směru. Původně dráhy očekávaly, že provoz expressů začne společně s opravami dálnice. Ty ale byly nakonec odloženy na jaro.

ČD slibují nadstandardní služby

Dráhy ve vlacích, které by na trasu mezi oběma metropolemi měly urazit bez jediné zastávky za dvě hodiny a 42 minut, slibují řadu služeb, které do nedávna nebyly zdaleka samozřejmostí. Jde například o bezdrátový internet, který dopravce od července ve zkušebním provozu spustil zatím jen v pendolinech, dále se s ním cestující mohou setkat v nově zařazovaných vozidlech RegioPanther a RegioShark na regionálních tratích.

Kromě wi-fi internetu, který dopravce ve vlacích spustí během podzimu a který bude dostupný jen v některých soupravách D1 Expressu, slibují České dráhy ve vlaku klimatizaci, elektrické zásuvky ve všech vozech, bistrovůz, zvláštní oddíl určený jen ženám a tiché oddělení pro relaxaci během jízdy.

Jízdenka za dvě stovky

Cena obyčejné jízdenky mezi Prahou a Brnem vyjde na 210 korun, což je shodná akční cena, za kterou od loňského října mezi oběma městy jezdí dálkové spoje severní trasou přes Pardubice a Českou Třebovou. Trasa přes Čáslav, Havlíčkův brod a Žďár nad Sázavou, která je jen o dva kilometry delší, vyjde na 333 korun.

Opravy prvních úseků brněnské dálnice měly podle původních odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít už v září. Výběrová řízení na dodavatele stavebních prací se ale proti původnímu plánu prodloužila, protože ŘSD na základě stížností a připomínek stavebních firem několikrát posunulo termín pro podání nabídek. Nejnověji ŘSD stanovilo lhůtu do 12. listopadu. Se stavebními pracemi se tak pravděpodobně začne až na jaře příštího roku.