Článek
Pokud dohodu schválí členové odborů, bude to pro firmu znamenat odvrácení dalších stávek a ztrát výroby, jimiž trpí od minulého měsíce.
Firma také od března 2013 zruší noční směny a bude investovat do domácích továren 264 miliónů dolarů (asi 5,2 miliardy korun), aby i přes snížení odpracovaných hodin udržela současnou úroveň produkce. Členové odborů mají o dohodě hlasovat 3. září.
V červenci uskutečnili zaměstnanci Hyundai a dceřiné firmy Kia první stávku za čtyři roky. Následná vlna odborářských akcí vedla k výpadku produkce 76 723 vozů, což se v červenci odrazilo v propadu vývozu do USA o čtvrtinu a v nejslabším růstu globálního prodeje za 16 měsíců.
V Nošovicích vše při starém
Uvedené změny se v žádném případě netýkají Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích. „Za společnost HMMC s naprostou jistotou a rozhodností prohlašuji, že žádná hrozba stávky se zde nekonala, k žádným novým dohodám s odbory od podpisu kolektivní smlouvy na jaře letošního roku nedošlo a žádné noční směny se v závodě HMMC rušit nebudou,“ potvrdil mluvčí HMMC Nošovice Petr Vaněk.
Dodal, že společnost HMMC se cítí zaskočena neprofesionálním přístupem některých médií v ČR, protože podobné přehmaty vážně poškozují její jméno i samotnou značku Hyundai. „Vedení společnosti HMMC proto zváží další kroky až po pečlivém zvážení situace a jejích eventuálních důsledků.“
Hyundai a Kia společně tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.