„Náš odbyt je v České republice i na Slovensku nadále pod tlakem z důvodu nižšího celkového objemu trhů a nižšího podílu na trhu v České republice, kde pokračuje trend přechodu spotřebitelů na cigarety s nižším daňovým zatížením a na tabák pro ruční výrobu cigaret,“ uvedl András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Philip Morris ČR.

Snížení tržního podílu, které zjistila agentura ACNielsen v maloobchodním průzkumu, způsobil podle vedení hlavně pokračující pokles tržního podílu místních tradičních značek. Částečně ho ale eliminovalo zvýšení podílu značek Marlboro a Philip Morris, kterou v prvním čtvrtletí firma uvedla na trh v novém balení.

Odbyt společnosti klesl v České republice i na Slovensku. Na tuzemském trhu činil 4,288 miliardy korun, o 8,1 procenta meziročně méně. Na Slovensku se snížil o 1,8 procenta na 1,741 miliardy. Celkově i s vývozem ale odbyt o 14,7 procenta vzrostl na 15,489 miliardy korun.

Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v České republice. Zaměstnává přibližně 1100 lidí a nabízí osm cigaretových značek, 85 variant cigaret a také tři varianty tabáku pro ruční výrobu cigaret.