„Zatímco během předchozího hospodářského poklesu se situace ještě dala zvládnout, současné podmínky jsou na trzích jedny z nejhorších, které jsme zaznamenali za poslední roky. Náznaky oživení se nedají předpokládat ani v následujících 12 až 18 měsících,“ sdělil mluvčí společnosti.

Firma se specializovala na přepravu sypkého materiálu a jako obdobné společnosti tohoto typu objednala značné množství nových plavidel v letech 2007 až 2009, kdy sazby za přepravu dosahovaly rekordních maxim.

Následná krize však značně zamíchala s plány do budoucna a společnost musela začít svůj majetek rozprodávat. Svou poslední loď byla nucena prodat letos v červenci.

Společnost založili bratři Ralph a Robert Clarkové v roce 1730 za vlády britského panovníka Jiřího II. a dařilo se jí v průběhu průmyslové revoluce, kdy přepravovala uhlí ze svého domovského přístavu v Newcastlu na severovýchodě země. Posléze její lodě brázdily vody s nákladem obilí, hnojiv nebo oceli v severní Evropě, ve Středomoří či u západní Afriky.

Rovněž další vodní přepravci se potýkají s problémy a propadem. Důkazem toho může být velká italská společnost Deiulemar Shipping.