Jak uvádí ČTÚ na svých stránkách, během letošního dubna a května registroval řadu stížností a dotazů od zákazníků ohledně jednostranné změny smluvních podmínek UPC, ke které došlo od 1. května 2012.

Změna spočívala v navýšení ceny za pronájem modemu a set-top boxu. „Na základě podnětů spotřebitelů zahájil ČTÚ již v měsíci květnu šetření v dané věci a na základě získaných zjištění bylo zahájeno dne 8. června 2012 se společností UPC Česká republika správní řízení ve věci podezření na spáchání správního deliktu,“ informoval ČTÚ.

UPC měl podle ČTÚ v souvislosti se změnou smluvních podmínek informovat zákazníky o možnosti odstoupení od smlouvy bez sankce. „V případě, že se prokáže porušení výše uvedené povinnosti, hrozí společnosti UPC Česká republika postih až do výše deseti miliónů korun,“ doplnil ČTÚ.

„Změna smluvních podmínek byla uveřejněna i na internetových stránkách UPC dne 28. března 2012. Zároveň byla změna smluvních podmínek s měsíčním předstihem oznámena všem dotčeným klientům písemně poštou nebo elektronicky e-mailem,“ uvedl pro Novinky Juraj Gerbery z PR oddělení UPC s tím, že pokud v případě jednotlivých klientů došlo ke změně k horšímu, mohli ukončit smlouvu bez sankce.

„Pokud se klient ve výjimečném případě rozhodl změnu nepřijmout a smluvní vztah s námi ukončit, odúčtovali jsme mu cenu služeb tak, že až do skončení smluvního vztahu využíval služby UPC za původní cenu,“ doplnil Gerbery.