Dálnice byla oficiálně otevřena v 11.30, zprovozněna pro auta pak byla ve 12.50.

„Všichni dobře víme, že přípravu i realizaci této stavby provázely nemalé problémy. O to více jsem potěšen, že právě dnes můžeme společně zahájit provoz na tomto dálničním úseku,“ řekl na úvod slavnostního otevření úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Bílinkou ministr dopravy Pavel Dobeš s tím, že jde o stavbu přesahující svým významem Ústecký kraj.

Otevřením dálničního úseku se částečně uleví dopravě v dosud přetížených Lovosicích. Hustější doprava se naopak dá čekat na silnici I/8 z Bílinky do Teplic přes obce Velemín a Bořislav, na kterou nyní z dálnice zamíří zřejmě většina aut.

Dálnice D8

Dálnice D8

FOTO: ČTK

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo v případě mostu u obce Vchynice povolení na úplně jinou konstrukci, než jaká nakonec vznikla. Povolená byla jedna konstrukce pro všechny pruhy, místo toho vznikla samostatná a oddělená konstrukce pro každý pár pruhů. Stavba je celkově jinak zkonstruovaná, na délku je složená z více dílů a neodpovídají ani rozměry – most je o 30 centimetrů delší a o 60 centimetrů užší.

Problémový dálniční most získal dodatečné stavební povolení 6. dubna, ŘSD následně požádalo ministerstvo dopravy o předčasné užívání stavby. Na mostě je kvůli hluku dočasně snížena povolená rychlost na 100 kilometrů v hodině.

Zdržení kvůli soudním sporům

Dálnice D8, která spojí PrahuÚstím nad Labem a německým Saskem, se staví už od roku 1984. Administrativní průtahy i následné soudní spory s ekology termín dokončení dálnice několikrát odložily. Úsek přes České středohoří se tak začal stavět v roce 2007, dokončen měl být na sklonku roku 2010.

Na 12,7 kilometru dlouhém úseku mezi tunelem Prackovice a Řehlovicemi se ale začalo stavět až minulý týden. Předpokládaná doba výstavby je 32 měsíců. Podle současného harmonogramu by tedy k dokončení celého úseku dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic mohlo dojít do konce roku 2014.