Firma ve své inzerci tvrdila, že boty EasyTone jsou navrženy tak, aby fungovaly podobně jako míč na sezení, tedy aby nutily majitele k lepšímu držení rovnováhy, čímž má docházet k většímu namáhání a posilování určitých svalů a partií. Podle inzerátů se při nošení bot EasyTone namáhají podkolení šlachy a lýtka o 11 procent více, a tím má docházet už při pouhé chůzi k příznivému tvarování zadku o 28 procent efektivněji než s běžnou obuví.

FTC to odmítla jako vědecky nepodložený nesmysl.

„Komise chce, aby inzerenti pochopili, že musí nést jistou zodpovědnost a zaručit, že jejich propagace sportovního oblečení musí mít nějaký vědecký základ,“ řekl David Vladeck, šéf odboru ochrany zákazníků při FTC.

Video

Reklama na boty EasyTone. (Zdroj: Youtube.com)

Zákaznice, které chtějí zpět své peníze, se jich mohou domáhat buď prostřednictvím FTC nebo se přihlásit přímo u Reeboku prostřednictvím formuláře na webu.

Firma sice tvrdí, že její boty skutečně fungují tak, jak je popsáno v reklamě, pokutu nicméně uhradila. A zřejmě ji to nijak nezruinuje. Tržby za boty EasyTone v loňském roce dosáhly jedné miliardy dolarů.