Hlavní obsah

Kvůli EU musí Česko přijmout normu o nehodách námořních lodí

Praha

Ministerstvo dopravy pracuje na vyhlášce, která upravuje bezpečnost námořní plavby. Česko musí tato pravidla paradoxně přijmout, protože k tomu vyzývají evropské směrnice. Že země žádnou námořní obchodní loď nemá, není pro úředníky podstatné.

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

Česká republika musí mít normu o námořních lodích, i když žádné nemá.

Článek

Pokud by ČR normu nepřijala, hrozila by pokuta od EU. Ministerstvo dopravy neumí odhadnout, jak vysoká by mohla být. Resort tvrdí, že přijetí vyhlášky nebude znamenat žádné náklady navíc.

Nařízení má za cíl chránit moře a pobřeží členských států před dopady nehod lodí spojených s únikem nebezpečných látek.

Vyhláška stanovuje, jaké údaje musí nově provozovatel obchodní lodě poskytovat. Týká se to například informací o nebezpečném či toxickém materiálu nebo údajů o kontaktní osobě, na kterou se obrátit v případě havárie.

Vyhláška stanovuje rovněž minimální výši pojištění za škody způsobené provozem lodě.

Nejde o první právní text, který musela země přijmout. Už v březnu šlo o technickou způsobilost jachet či způsob komunikace při vyšetřování námořních nehod. Tato úprava se ale týkala i neobchodních lodí, například soukromých výletních plavidel, kterých pod českou vlajkou jezdí asi čtyři stovky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám