Hlavní obsah

Češi kupují o něco více aut, škodovky drtí konkurenci

Praha

Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku do září vzrostl o 0,4 procenta na 134 068 vozů. Samotný prodej osobních aut stoupl o 6,8 procenta na 125 753 vozů. Oznámil to ve středu Svaz dovozců automobilů (SDA) s tím, že nejprodávanější značkou je Škoda.

Foto: Brian Snyder, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Kategorie lehkých užitkových automobilů naopak zaznamenala propad o 47,5 procenta na 8315 prodaných aut, což bylo způsobeno přesunem části registrovaných aut mezi osobní vozy kvůli loňské změně zákona o dani z přidané hodnoty.

Nejprodávanější značkou osobních vozů je Škoda s 39 591 prodanými auty. Následuje Ford s 10 932 vozy a Volkswagen, který prodal 10 004 aut.

„Výsledky registrací automobilů potvrzují trend mírného oživování ekonomiky a opatrného optimismu zákazníků. Jejich nákupní apetit se snaží podpořit i prodejci nejrůznějšími slevovými a marketingovými akcemi. Dík nim se již stává trendem, že za stejnou cenu než před rokem či dvěma má dnes zákazník i o třídu vyšší automobil,“ řekl Jiří Zouhar, vedoucí expertní skupiny PricewaterhouseCoopers s tím, že pozitivním barometrem vývoje ekonomiky jsou i rostoucí prodeje vozů luxusních značek.

Podle Zouhara je dobrou zprávou i nárůst registrací nákladních vozidel, které se v září meziročně zvýšily o polovinu. „Samotný počet je však výrazně nižší než předkrizové výsledky roku 2008,“ připomněl Zouhar.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám