„Naše společnost začala svůj prvotřídní sortiment vánočních cukrovinek nabízet již od 26. srpna, a to dle hesla ,První chutnají nejlépe!‘,“ pochlubil se mluvčí Kauflandu Michael Šperl s tím, že zákazníci v sortimentu naleznou např. různé druhy perníčků, vaflová vajíčka, kokosky v čokoládě, čokoládové figurky apod.

„Tímto nabízíme zákazníkům více času na nákup vánočních cukrovinek, a možnost předejít tak vánočnímu stresu,“ doplnil Šperl.

Drtivá většina potravin jako například čokoláda má trvanlivost kolem půl roku, cukroví ještě méně. V srpnu zakoupený výrobek by se tak teoreticky Vánoc ani ve zdraví nemusel dožít.

Dva měsíce před Vánocemi to vypukne

„Vánoční kampaň v prodejnách Albert začne jako každý rok na přelomu října a listopadu. Podle našich interních průzkumů a zjištění začínají zákazníci nakupovat většinu vánočních dárků právě zhruba dva měsíce před Vánocemi,“ sdělil mluvčí Aholdu Lukáš Hora.

Během letošních Vánoc očekává Hora větší poptávku po vánočních dárcích a potravinách než tomu bylo v loňském roce, kdy většina zákazníků nakupovala vánoční dárky velmi obezřetně z důvodu ekonomické krize.

Na Vánoce musí být blaze

Vánoční svátky jsou pro obchodníky nejsilnějším obdobím v roce. Tomu odpovídá i množství zboží, které se na toto období objednává. Většinou několikrát překračuje standardní objednávky v průběhu roku.

„Pro letošní rok jsme pro zákazníky rozšířili sortiment potravin i nepotravinářského zboží, zejména hraček. V sortimentu potravin očekáváme tradičně výrazně vyšší zájem o luxusnější potraviny,“ připomněl Hora s tím, že právě během vánočních svátků a Silvestra si zákazníci dopřávají pochutiny, které si během roku nekupují tak pravidelně.

Billa začne v říjnu

„Žádné pevné datum nemáme, ale nabídka s vánočním zbožím se objeví v říjnu,“ uvedla bez dalších podrobností mluvčí Billy Beata Bartošová.