Článek
Tento požadavek zazněl na čtvrteční dvouhodinové schůzce Bárty s generálním ředitelem Kapsche Karlem Feixem. Náklady na zpoplatnění silnic první třídy by se podle ministrových představ pokryly z mýtného, které se následně na silnicích vybere.
Bárta také Feixe požádal, aby Kapsch do několika týdnů vypracoval konkrétní seznam tranzitní dopravou zatížených silnic první třídy, které by bylo možné zpoplatnit.
Autodopravci nesouhlasí
Mýtné je v ČR pro všechny nákladní automobily o hmotnosti nad 3,5 tuny zavedeno na všech dálnicích, rychlostních silnicích, ale zatím jen na několika málo vybraných silnicích první třídy. Letos se na mýtném vybralo už více než čtyři miliardy korun a za celý rok by mělo vzhledem k oživení ekonomiky vynést nejméně 6,2 miliardy korun. Bárta chce ale přesto od 1. ledna 2011 sazby mýtného výrazně zvýšit.
Autodopravci se už dali slyšet, že s tím nesouhlasí. Navíc požadují, aby Kapsch do konce října přijal opatření k odstranění některých závad funkčnosti mýtného systému.
„Pokud bude ministr dopravy nadále jednat jen s Kapschem a k odstranění závad nedojde, budou dopravci bojovat za splnění svých oprávněných požadavků všemi dostupnými prostředky,“ prohlásil mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix.