Jeho víkendový let na letiště u Londýna byl vůbec první cestou mimo Spojené státy. Dreamliner je unikátní v tom, že je vyroben z uhlíkových vláken, díky čemuž je stroj mnohem lehčí, a má tak nižší spotřebu.

Boeing 787 Dreamliner patří mezi nejprodávanější stroje v historii leteckého průmyslu.

Boeing 787 Dreamliner patří mezi nejprodávanější stroje v historii leteckého průmyslu.

FOTO: Kieran Doherty, Reuters

Dreamliner je velkou nadějí Boeingu, protože jde o nový model společnosti od roku 1995. Vývoj letounu nabral velké zpoždění, první testovací let proběhl teprve v polovině prosince minulého roku. [celá zpráva]

Stroj pojme 210 až 330 cestujících a je uzpůsoben pro dlouhé dolety.

Vojenský letoun A400M

Vojenský letoun A400M

FOTO: Fabrizion Bensch, Reuters

Konkurenční Airbus má na nynější přehlídce také několik želízek v ohni. Jedním z nich je stroj A400M. Jedná se o vojenský letoun, na jehož vývoji se podílelo několik zemí a má jít o největší vojenský projekt Evropy.

Airbus disponuje vůbec největšími křídly vyrobenými z ultralehkých hliníkových vláken. Projekt letounu přišel na dvacet miliard eur.

Navíc další superletadlo společnost Airbus připravuje. Ve Farnborough totiž představila koncept nového dopravního stroje, které by mělo mít nízkou spotřebu. Jeho zvláštností budou dlouhá křídla, konci zahnutá křídla. Jelikož vývoj takového letounu není jednoduchý, první cestující se s ním vznesou zřejmě kolem roku 2030.

Koncept nového stroje od Airbusu

Koncept nového stroje od Airbusu

FOTO: airbus.com