Článek
FIA testovala celkem 23 evropských měst a městská hromadná doprava v české metropoli dostala známku "dobrý". Nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý" přitom získal německý Mnichov. Na druhém místě skončily Helsinky, třetí pak Vídeň.
Naopak "velmi špatná" je jen doprava v chorvatském Záhřebu. Na chvostu zebříčku skončila také slovinská Lublaň či maďarská Budapešť. Praha své konkurenty porazila především cenovou politikou, která je podle komisařů velmi dobrá a jízdenky poměrně levné.
Hlavní město Česka nicméně proti některým konkurentům zaostává v čase, který si občané na cestování městskou dopravou musí nutně vyhradit, započítává se tak například i počet přestupů. V této kategorii Praha získala hodnocení "přijatelné", stejně jako v případě informací o systému městské dopravy či v případě dostupnosti městské dopravy, kam se započítává například dosažitelnost na kole či pěšky.
| Kvalita městské dopravy v městech Evropy: | |
|---|---|
| město | celkový známka |
| 1. Mnichov | velmi dobrý |
| 2. Helsinky | dobrý |
| 3. Vídeň | dobrý |
| 4. Praha | dobrý |
| 5. Hamburk | dobrý |
| 6. Kodaň | dobrý |
| 7. Frankfurt | dobrý |
| 8. Barcelona | dobrý |
| 9. Lipsko | dobrý |
| 10. Kolín nad Rýnem | dobrý |
| 11. Řím | dobrý |
| 12. Bern | přijatelný |
| 13. Paříž | přijatelný |
| 14. Brusel | přijatelný |
| 15. Amsterdam | přijatelný |
| 16. Varšava | přijatelný |
| 17. Oslo | přijatelný |
| 18. Lisabon | přijatelný |
| 19. Madrid | přijatelný |
| 20. Londýn | přijatelný |
| 21. Budapešť | přijatelný |
| 22. Lublaň | špatný |
| 23. Záhřeb | velmi špatný |
| Zdroj: Mezinárodní automobilová federace | |
