Hlavní obsah

Turisté neodletěli z Ruzyně na dovolenou, let nebyl zaplacen

Novinky, Petr Nový

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Šestnáct turistů cestovní kanceláře Holiday service neodletělo v sobotu na svou dovolenou do Turecka. Důvodem má být nezaplacení charterového letu cestovní kanceláří Holiday service. Údajně CK nezaplatila za místa v letadle.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Klienti CK Holiday service zůstali na letišti v Praze

Článek

Klienti cestovní kanceláře měli podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury z Prahy odletět charterovým letem před pátou hodinou odpoledne. Organizátor však odmítl lidi odbavit s tím, že CK nezaplatila za místa v letadle.

Podle Holiday service dostanou cestující peníze za dovolenou zpět. "Již v této chvíli jsme s cestujícími domluveni na kompenzaci v podobě navrácení peněz za tento neuskutečněný zájezd, a to včetně nákladů spojených s jejich dnešní cestou na letiště v Praze," sdělila firma v krátkém prohlášení.

„Několik klientů již přitom bylo odbaveno a stálo u vchodu do letadla, avšak byli vráceni zpět do haly ruzyňského letiště,“ uvedl k situaci na místě Okamura.

Čtrnáct z 16 cestujících projevilo podle Holiday service zájem odletět se společností do Istanbulu později. Firma jim nabídla náhradní termín v listpadu.  

Jiná CK, která měla v letadle také rezervovaná místa a které také CK Holiday service let zprostřekovala, si musela u tureckého organizátora letu zaplatit let za svoje klienty ještě jednou přímo, jelikož CK Holiday service tureckému organizátorovi peníze nepřeposlala

Majitel CK Holiday service Gurhan Murat Sumer měl podle Okamury určité problémy s podnikáním v cestovním ruchu již v minulosti. „Na další cestovní kancelář jménem CK Suntimes tours, kde je také společníkem a s kterou již vloni neodletěli klienti na zaplacené zájezdy do Turecka, bylo letos vyhlášeno insolvenční řízení,“ uvedl Okamura.

Vyjádření společnosti Holiday service:
Všech našich 16 klientů, kteří bohužel nemohli v sobotu odpoledne odletět do Istanbulu, je nyní v pořádku a s každým z nich jednotlivě komunikujeme. Již jsme s nimi domluveni na kompenzaci v podobě navrácení peněz za tento neuskutečněný zájezd, a to včetně nákladů spojených s jejich sobotní cestou na letiště v Praze. 14 z nich projevilo zájem odletět s naší společnosti do Istanbulu později, ještě před vánoci. Nabídli jsme jim výhodně náš eurovíkend, který budeme pořádat naší společností v listopadu ještě tohoto roku. Další vyjádření k tomuto problému provedeme později, po podrobném prozkoumání všech detailů, abychom nikoho předem zbytečně neosočovali.

Reklama

Výběr článků

Načítám