Hlavní obsah

Fischer: Zájezdy Tomi Tour byly skvělé, zabilo nás očerňování

Novinky, Luděk Fiala

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Obchodní ředitel cestovní kanceláře Tomi Tour Václav Fischer je přesvědčen, že za krachem firmy stojí její očerňování a mediální nátlak. Řekl to v úterním rozhovoru s Václavem Moravcem na rádiu Impuls. Fischer má podle svých slov dojem, že existuje snaha po krachu Tomi Tours kriminalizovat jeho jméno v souvislosti se sporem o dva modré boeingy, které už pět let rezavějí na ruzyňském letišti.

Článek

"V lednu začala jedna pražská právní kancelář rozesílat klientům a dodavatelům dopisy, ve kterých očerňovala nejenom moji osobu, ale i cestovní kancelář Tomi Tour a samozřejmě, že tato situace vedla k tomu, že klienti se začali postupně od cestovní kanceláře Tomi Tour odvracet a zároveň došlo i k určité nejistotě mezi dodavateli,“ řekl Fischer a dodal, že firma kvůli tomu podala trestní oznámení. "Podali jsme jenom jedno, protože to bylo dostačující, ale dodneška jsem o jeho osudu nic neslyšel,“ uvedl Fischer.  

Zároveň odmítl, že by za potížemi cestovní kanceláře stála manažerská pochybení. "Naše zájezdy byly skvělé. Já si myslím, že klienti na ně budou dlouho vzpomínat,“ řekl Fischer s tím, že vedení dělalo do poslední chvíle všechno pro to, aby cestovka dál fungovala.

K pádu cestovní kanceláře podle něho nebyly pádné důvody. Tomi Tour měla problémy pouze s hotovostí a neměla žádné úvěry. Na výtky, že Tomi Tour vybírala peníze za zájezdy ještě pár minut před vyhlášením úpadku, Fischer odpovídá slovy, že se management do poslední chvíle snažil krach odvrátit.

Naše zájezdy byly skvělé. Já si myslím, že klienti na ně budou dlouho vzpomínat.
Václav Fischer, obchodní ředitel CK Tomi Tour

Potíže prý přišly po reportáži

Situace se podle něj vyhrotila 12. července po reportáži televize Nova. "Jednalo se o naprosto banální záležitost překnihování jednoho hotelu v Egyptě. To se stává všem cestovním kancelářím po celé Evropě a zcela jistě se to stává i všem českým cestovním kancelářím,“ řekl Fischer s tím, že na základě této reportáže se začaly množit spekulace o finančních problémech Tomi Tour.

"Došlo k drastickému poklesu denních příjmů, znepokojeni byli samozřejmě dodatečně i hoteliéři, protože oni si tyto věci velmi přesně monitorují, znepokojeni byli i naši další dodavatelé a v podstatě všichni se na Tomi Tour vrhli, začali žádat platby dopředu, byť to bylo v rozporu s platně uzavřenými smlouvami,“ popsal Fischer.

O krachu Tomi Tour čtěte také:

Snaží se mě kriminalizovat kvůli sporu o boeingy, míní Fischer

"Byl jsem velmi překvapen zejména vyjádřením pana ministra vnitra (Martina Peciny - pozn. red.), který těsně po ukončení činnosti Tomi Tour řekl, že se musí prověřit člověk, který již třikrát zkrachoval,“ prohlásil Fischer a dodal: "Já jsem zcela jistě třikrát nezkrachoval, já jsem vlastně nezkrachoval ani jednou.“

Fischer dříve vlastnil cestovní kancelář Fischer. V roce 2003 vyplynuly na povrch finanční potíže Fischerových firem a novým majitelem se stala společnost K Capital Group podnikatele Karla Komárka.

Foto: ČTK

Boeing 737 300 letecké společnosti Fischer Air na snímku v době, kdy zajišťoval přepravu pro cestovní kancelář Fischer.

Václav Fischer se postupně dostal do třech konkurzů, mimo jiné také přímo na svou osobu. V podstatě jediným majetkem v konkurzech jsou dvě letadla Boeing bývalé Fischer Air, která chátrají již několik let na pražském letišti. Spor o letadla dosud není vyřešen, Nejvyšší soud však loni zrušil konkurz na osobní Fischerův majetek. Fischer vyjádřil obavu, že krach Tomi Tour může být využit ke kriminalizaci jeho osoby, a to právě v souvislosti se sporem o boeingy.

"Moje hamburská společnost, které patří dvě modrá letadla, která jsou protiprávně v České republice již několik let zadržována, podala na český stát žalobu, a jsem tak vlastně zprostředkovaně v soudním sporu s českým státem, ve kterém se domáháme ohromného odškodnění ve výši stovek miliónů korun,“ připomněl Fischer.

Fischer se podle svého dřívějšího prohlášení cítí o letadla okraden, jejich původní hodnotu odhadl na 70 miliónů dolarů (1,3 miliardy Kč), nynější hodnotu na tři milióny dolarů (54 miliónů Kč). Nyní žádá náhradu škody po státu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám