„Důrazně se ohrazuji proti textu titulního článku dnešního vydání deníku Mladá fronta Dnes, jenž patří do skupiny Agrofert. Ze strany redakce jde o záměrnou propagandistickou manipulaci s mými výroky a s výroky reprezentantů ministerstva vnitra,“ napsal Chovanec.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Článek prý obsahuje lživá tvrzení a snaží se účelově vzbudit dojem, že se ministr chce uchýlit k praktikám totalitních zemí. „Buď jde o hrubou novinářskou a editorskou chybu, nebo o cílenou diskreditaci reprezentantů politických konkurentů majitele vydavatelství,“ uvedl Chovanec.

Nelze prý také přehlédnout, že právě média patřící vydavatelství Mafra hojně informují o obsahu ukradené e-mailové korespondence premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD).

Chovanec: Babiš média nekoupil pro nic za nic

Později Chovanec naznačil, že si Babiš média koupil proto, aby je mohl využívat pro své politické cíle.

„Kdo věří pohádce, že si pan Babiš koupil za mnoho miliard média, aby je nevyužíval pro své politické cíle?” položil si Chovanec na Twitteru řečnickou otázku. „Dnes není apríl. Mrzne...,” odpověděl si v další větě.

Nepracuji systémem Bisonů, odmítl Babiš

Chovanec se domnívá, že pokud si chce Mafra udržet pověst nezávislého vydavatele, měla by se za úterní článek omluvit. „V opačném případě lze konstatovat, že volební kampaň začala a že bude vedena opravdu všemi myslitelnými prostředky, včetně zneužívání kdysi nezávislých médií,“ dodal ministr.

Babiš jeho nařknutí odmítl. „MF Dnes a Lidovky čtu přes víkend a monitoring jsem ještě nečetl, takže nevím, o čem je řeč. Panu Chovancovi jsem víckrát vysvětloval, že naše hnutí nepracuje systémem Bisonů (Bison and Rose je PR agentura, jejíž majitel Miloš Růžička spolupracuje s Chovancem – pozn. red.) a já svoje média neovlivňuju,“ napsal Právu Babiš.

Ministr financí Andrej Babiš (ANO)

Ministr financí Andrej Babiš (ANO)

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Chovanec však není jediný, kdo hledá možný Babišův vliv třeba v tom, jak noviny patřící skupině Mafra informovaly o Sobotkových hacknutých e-mailech. I vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) nedávno na sociální síti naznačil, že aféra „slouží koaličnímu partnerovi“.

Kdo stojí za hacknutým e-mailem premiéra

O tom, kdo vůbec stojí za nabouráním do soukromé mailové schránky premiéra, se vedou ve sněmovních kuloárech diskuse. Komunistický stínový ministr vnitra Zdeněk Maršíček je třeba přesvědčen, že útok byl na objednávku a rasistický web White Media, který e-maily zveřejnil, sloužil pouze jako „bílý kůň“.

„Není to akce White Media, ale někoho, kdo si je objednal. Nasvědčují tomu i další informace. Věc je v rukou policie, která zdá se nezahálí. Na Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu vznikl desetičlenný tým specialistů, který se snaží vypátrat pachatele,“ řekl Maršíček na úterní tiskové konferenci.

Jako v Číně, rýpl si Kalousek

Debata o možné regulaci anonymity internetu zaujala i šéfa TOP 09 Miroslava Kalouska. Ten prezentované návrhy připodobnil ke snahám nedemokratických režimů omezovat soukromí.

„Čína je náš velký vzor, ještě zrušme listovní a bankovní tajemství jak za komunistů a každý bude mít čip v uchu...” uvedl na Twitteru.

Loni Chovanec ukázal fotomontáž

Není to poprvé, co se Chovanec opřel do Babiše. Loni 5. října zveřejnil kompromitující fotomontáž, na níž vystupuje s nahou ženou a kvůli které se rozhodl podat trestní oznámení. Na Twitteru naznačil, že jde o objednávku hnutí ANO, což později odmítl potvrdit. [celá zpráva]