Hlavní obsah

Praha učinila další krok k tramvajovému spojení Vinohrad s Hlavním nádražím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Radní hlavního města v úterý schválili návrh změny územního plánu, který by v budoucnu umožnil tramvajové spojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím a Hlavním nádražím. Rozhodnutí zatím ale neznamená, že se skutečně začne stavět. Plán na vybudování tramvajové trati čeká dlouhý schvalovací proces. Podstatné bude, zda se pro něj najde dostatečná politická podpora.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Původní návrh počítal s tím, že se tramvaje vrátí na Václavské náměstí. Ten měl ale řadu odpůrců a odmítlo jej zastupitelstvo i Praha 1. Vedení metropole proto od návrhu ustoupilo.

Podle stávajícího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí.

"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se ve schváleném materiálu. Změna by podle textu vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály.

O změnách se mluví dlouho

Už dříve řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měly obě vést po Legerově ulici. Rozdělovat by se měly až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.

O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů zcela upustila.

Reklama

Výběr článků

Načítám