Původní návrh počítal s tím, že se tramvaje vrátí na Václavské náměstí. Ten měl ale řadu odpůrců a odmítlo jej zastupitelstvo i Praha 1. Vedení metropole proto od návrhu ustoupilo.

Podle stávajícího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí.

"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se ve schváleném materiálu. Změna by podle textu vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály.

O změnách se mluví dlouho

Už dříve řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měly obě vést po Legerově ulici. Rozdělovat by se měly až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.

O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů zcela upustila.