Hlavní obsah

Lidé přestoupí z aut do našich autobusů, tvrdí majitel Student Agency

Radim Jančura, ředitel Student Agency a RegioJet, se neobává zrušení linek svých žlutých autobusů v souvislosti s modernizací dálnice D1. Řekl to v diskuzním pořadu Václava Moravce. Lidé podle něj přestoupí z aut do jeho autobusů.

Článek

Jančura také slíbil, že do měsíce založí nadaci na kontrolu stavebních prací na D1. Ředitel silnic a dálnic David Čermák uvedl, že rozpočet se kvůli vícepracem navýší maximálně o pět procent.

Nadace má podle Jančury financovat nezávislé supervizory. Těm by pak ministerstvo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i Správa železniční dopravní cesty umožnily kontrolu všech dokumentů. Čermák s kontrolou prý problém nemá, ale počká, až fond vznikne a on se s ním bude moci blíže seznámit.

Jančura pochválil ředitele Čermáka za to, že se mu podařilo snížit cenu modernizace D1, zároveň ale dodal, že ŘSD vybralo špatnou metodu opravy. Silničáři totiž chtějí kompletně vyměnit betonový povrch, Jančura navrhuje, aby se oprava provedla tzv. fragmentací, kdy se stávající betonový povrch rozbije na menší části a pak se na něj položí asfaltová vrstva.

"Rychlost našich autobusů se na opravující dálnici sníží, nemyslím si ale, že lidé půjdou do vlaků. V minulosti při opravách už došlo k uzavření pruhů. Jsem optimista, autobusové spoje rušit nebudeme," prohlásil Jančura s tím, že lidé v době opravy místo vlastních aut raději využijí žluté autobusy.

Oprava za 14 miliard

Oprava dálnice má stát 14 miliard korun, podle Čermáka se cena již o moc nenavýší. „Vícepráce cenu navýší maximálně o pět procent. Určitě se nebude zvyšovat o desítky procent,“ konstatoval Čermák. Stavbaři nebudou muset dělat geologický průzkum, který většinou cenu stavebních prací zvedne, protože už vědí, jaké podloží se pod dálnicí nachází.

Prezident Nejvyššího kontrolního úřadu Miroslav Kala potvrdil, že se jeho úřad bude jednotlivými etapami zabývat. „Investor musí prokázat efektivnost prostředků, a to nejen sobě, ale také veřejnosti. Zde se ale zatím ukazuje, že investor reaguje na připomínky,“ uvedl v pořadu Kala.

První dvě uzavírky lze očekávat ještě do konce dubna. Jde o úseky mezi 104. a 112. kilometrem od Větrného Jeníkova po Jihlavu a mezi 153. a 162. kilometrem od Lhotky po Velkou Bíteš. Formálně byly úseky předány stavebním firmám ve čtvrtek 11. dubna. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám