Stavbaři Metrostavu dokončili výplet místní obloukové konstrukce z 200 tyčových závěsů. Následně pak odstranili provizorní opěry podpírající most.

„Dnešek je pro nás významný, protože jsme spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách a most už od této chvíle stojí pouze na definitivních ložiskách, která jsou umístěna na holešovické opěře a trojském pilíři. Tímto hlavní pole mostu už není podepřeno na žádné provizorní podpěře,“ řekl vedoucí projektu Alexandr Tvrz.

Trojský most bude mít v plném provozu pro automobily dva jízdní pruhy pro každý směr. Uprostřed bude tramvajová trať a po stranách chodníky a cyklostezky. Na trojské straně zajistí oboustranné spojení s městským okruhem mimoúrovňová křižovatka Troja. V Holešovicích most naváže na ulici Partyzánská.

Jeden z nejplošších oblouků na světě

Stavba je velmi specifická. Mostní konstrukce totiž celkově dosahuje délky 250 metrů a šířky 36,2 metru. Unikátní je rozpětí hlavního pole, které má 200,4 metru při 20metrovém vzepětí. To znamená, že poměr mezi vzepětím a rozpětím je 1:10, což je laicky řečeno jeden z nejplošších mostních oblouků světa, který je možný u obdobných konstrukcí spatřit.

„Bude to na dlouho poslední most přes Vltavu, proto je dobře, že půjde o konstrukčně mimořádné dílo. Trojský most je bezpochyby jednou z nejvýznamnějších mostních staveb poslední doby ve střední Evropě,“ dodal Alexandr Tvrz.

Koncem roku zde bude zahájen provoz tramvají, první automobily sem vjedou v květnu roku 2014.