První opatření, které má vést k eliminaci problémů vzniklých nadměrnou dopravou na Spořilově, počítají se snížením nejvyšší povolené rychlosti v ulicích Senohrabská a Na Chodovci z 50 na 30 kilometrů v hodině. "Není to zásadní omezení komfortu pro řidiče, ale jednoznačný přínos komfortu pro obyvatele," uvedl ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Milan Dont s tím, že při snížení rychlosti dojde i ke snížení hluku zhruba na polovinu.

Dalším opatřením bude výsadba zeleně. Ta má podle Donta jednak částečně odstínit hluk, jednak zachytit pevné emise z automobilové dopravy. Třetí a čtvrtý krok zahrnuje stavební práce na spojnici Jižní spojky s ulicí 5. května. Mělo by dojít k vybudování zpětné rampy a rekonstrukci stávajícího přemostění.

Podle ministra dopravy Pavla Dobeše zaberou tyto kroky zhruba rok. Poté přijde fáze "radikálního" měření, kdy se bude zjišťovat, jaký dopad měla opatření na stávající problematiku a zda byla vůbec prospěšná. Pakliže se ukáže, že kroky ke snížení hluku nevedly, dojde v problematických částech k výměně povrchu za tzv. tichý asfalt.

Teprve pokud by ani tento krok nepomohl ke snížení hluku v dané oblasti, bude se Praha zabývat možností zákazu nákladní dopravy v metropoli v nočních hodinách. Podle Donta to ale"„není věc, kterou bychom mohli udělat v tuto chvíli". V současnosti totiž projede Prahou za noc zhruba 1200 nákladních vozidel, která by za současných podmínek nebylo kde odstavit.