O Habartově konci v čele SŽDC se mluvilo již delší dobu. Bezprostředním důvodem bylo jeho nedostatečné vzdělání a malá praxe. Z tohoto důvodu byl také vedením SŽDC pouze dočasně pověřen a nemohl se nyní ani zúčastnit vypsaného výběrového řízení na post generálního ředitele.

Tím byl ve čtvrtek zvolen Jiří Kolář, současný člen představenstva Českých drah. Správní rada SŽDC jej vybrala z pěti kandidátů, kteří postoupili do užšího výběru. Ti ve čtvrtek nejprve správní radě představili svou vizi budoucnosti SŽDC.

Habartu dosadil do SŽDC po volebním úspěchu Věcí veřejných v roce 2010 tehdejší ministr dopravy Vít Bárta jako náměstka pro audit. Později byl pověřen vedením instituce.

Odchod Habarty ze SŽDC je považován za součást většího "čistění" dopravy od Bártových lidí. Právě vztahy mezi Bártou a ministrem dopravy Pavlem Dobešem byly  v posledních týdnech napjaté. Vyvrcholily nedávnou informací, že Bárta tlačí na Dobeše, aby na svůj post rezignoval. [celá zpráva]

Server Česká pozice informoval dokonce o tom, že Bárta plánoval nahradit Dobeše v čele ministerstva právě Habartou.