Hlavní obsah

Protiromský předvolební klip se dostal až na BBC

Novinky, BBC, Jaroslav Soukup

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Předvolební klip Národní strany, který ve středu odvysílala Česká televize (ČT) vzbudil pozornost i v zahraničí. Britská BBC v této souvislosti uveřejnila na svém webu článek s názvem Češi jsou šokování protiromskou reklamou. Strana, která od čtvrtka čelí kvůli klipu trestnímu oznámení, nasadila do vysílání nový spot.

Foto: Volfík René, ČTK

Mítink ultrapravicové Národní strany pomníku sv.Václava na Václavském náměstí v Praze.

Článek

Britské médium si všímá zejména termínu "konečné řešení cikánské otázky", které se ve spotu určenému k propagaci strany před volbami do Evropského parlamentu objevilo.

Zmiňuje také reakce českých představitelů v čele s premiérem Janem Fischerem, který ve středu řekl, že spot vyvolává asociace s konečným řešením židovské otázky za druhé světové války a proto se domnívá, že jde o trestný čin.

BBC rovněž připomíná, že další extremistickou partaj, Dělnickou stranu, se předchozí kabinet premiéra Mirka Topolánka pokoušel soudní cestou zakázat. Právě spoty Národní a Dělnické strany odmítl ve čtvrtek vysílat kromě ČT také Český rozhlas. [celá zpráva]

Národní strana v kontroverzním klipu navíc bez oprávnění použila coby hudební podkres skladbu od finské skupiny Apocalyptica. Není vyloučeno, že kapela bude celou záležitost řešit právní cestou. [celá zpráva]

Konečné řešení nahradila obrana

Národní strana, která již kvůli klipu čelí trestnímu oznámení, do čtvrtečního vysílání ČT nasadila nový spot, v němž již nehovoří o konečném řešení otázky, ale zdůrazňuje, co všechno brání.

"Bráníme vás i vaše rodiny," zní jedno z hesel, která jsou podkreslena pohlednicovými záběry šťastně vypadajícíh lidí. Strana také tvrdí, že brání "životní styl", "bezpečnost měst" a "místa k životu".

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám