Hlavní obsah

Ve fordech si bude možné povídat s mobilem či přehrávačem

Americká automobilka Ford Motor začne celosvětově montovat do svých aut synchronizovaný systém Sync a začne s tím v roce 2010 v Evropě. Její zástupci to uvedli v noci z úterý na středu na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky Consumer Electronics Show (CES 2009). Systém propojuje mobilní telefony a hudební přehrávače a umožňuje jejich ovládání lidským hlasem.

Foto: maž, Novinky

Nový hlasový systém by se měl u nových fordů objevit v roce 2010.

Článek

Systém Sync zatím firma montuje do aut ve Spojených státech. Ford uvedl, že úspěch systému v USA byl překvapením. Automobilce pomohl zvýšit prodej kompaktních vozů Focus a přilákal jí mladší zákazníky. Ford vyvinul Sync spolu s Microsoftem jako systém aktivovaný hlasem, který si uživatel může upravovat podle svého.

Novinka se ovládá velice jednoduše

Například v amerických fordech můžeme už dnes najít systém Sync od Microsoftu pro ovládání přehrávačů a telefonů hlasem.

Příjemně nás překvapila jeho funkčnost – přes USB kablík pouze připojíme k autu svůj mobil nebo iPod (vůz se nebránil ani zasunutí klasického flash disku), načež vás vyzve elektronický ženský hlas, abyste specifikovali své přání.

Řeknete „play“ („hrej“, systém zatím neumí česky) a umělá inteligence schovaná kdesi pod přístrojovou deskou začne přehrávat písně. Dovolí vám také hlasovými příkazy vybírat alba, nahrávky nebo synchronizovat telefony a jejich diáře.

Překvapilo nás, jak byl systém propracovaný a jak dobře rozuměl našim příkazům, byť někdy vybaveným patřičným středoevropským přízvukem. Samozřejmě technologie je naprosto hloupá. Rozumí pouze několika desítkám vyřčených slov.

Technologie byla představena už před dvěma lety

Automobilka spolu s Microsoftem představila Sync na veletrhu CES před dvěma lety. Na letošním veletrhu Ford dodal, že systém nabídne například i informace o dopravních situacích. Fordu, jemuž loni kvůli úvěrové krizi spadl prodej aut o pětinu, pomáhá Sync přitahovat nové zákazníky.

Manažeři automobilky dodali, že se auta s tímto systémem prodávají dvakrát více než vozy bez něj. Za prvních devět měsíců minulého roku vznikla podniku ztráta 8,7 miliardy dolarů. Prodej aut byl loni v USA kvůli finanční krizi a celkově slabé ekonomice nejhorší za 16 let, napsala agentura Reuters.

Reklama

Výběr článků

Načítám