Hlavní obsah

Sony chce nabízet televize s technologií OLED v Evropě v roce 2009

Japonská společnost Sony chce uvést ultratenké televizory založené na technologii OLED na evropský trh v roce 2009. Výrobce začal prodávat televizory s touto technologií v Japonsku ke konci minulého roku a na americkém trhu počátkem letošního roku. Model s úhlopříčkou 28 cm, který je široký jen tři milimetry, se v Japonsku prodává za 300 000 jenů (téměř 30 000 korun).

Článek

Evropa je vedle Severní Ameriky největším světovým trhem televizorů a Sony zde prodává nejvíce svých televizorů nynější nejrozšířenější technologie LCD. Mluvčí Sony řekl, že firma zvažuje uvést televizory OLED na evropský trh, přesnější datum však odmítl sdělit.

Technologie OLED ve zkratce
OLED panely jsou tvořeny diodami, které po zavedení elektrického proudu vyzařují světlo. Panely pracující s OLED technologií nepotřebují žádné podsvícení jako LCD obrazovky. Díky tomu jsou tyto obrazové systémy energeticky výhodnější. Systémy nabízejí velmi jasný a stabilní obraz s vyváženým jasem a v neposlední řadě bude jejich výroba levná. V blízké budoucnosti totiž nemá být problémem OLED obrazovky jednoduše tisknout. OLED jako takové mohou být snadno naneseny do tenké vrstvy. Nabízí se příměr - namísto popsaného papíru, který by vyjel z inkoustovky, speciální tiskárna "vyplivne" OLED obrazovku.

Televizory OLED jsou na rozdíl od obrazovek z tekutých krystalů tenčí a energeticky úspornější, jsou však proti nim zatím výrazně dražší. Technologie OLED (organická dioda emitující světlo) využívá organických uhlíkových sloučenin, které s přísunem elektřiny vysílají světlo. Méně energie tyto obrazovky odebírají proto, že nepotřebují podsvícení.

Technologie OLED se proti LCD a plazmě vyznačuje výraznějšími barvami, vyšším kontrastem a rychlejší odezvou, takže lépe snáší rychlé změny obrazu. Podle výzkumné firmy DisplaySearch vzroste světová poptávka po televizorech OLED během čtyř příštích let 14násobně na 2,8 miliónu kusů ročně. Příští rok se očekává prodej jen 200 000 těchto přístrojů.

Sony není jediným výrobce OLED obrazovek. Se svými kousky chce v roce 2009 přijít na trh Toshiba. Firma plánuje prodávat 30palcové OLED panely. Zatím ji v tom brání příliš vysoká výrobní cena.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám