Hlavní obsah

Šest obětí železničního neštěstí má jméno, totožnost sedmé musí potvrdit DNA 

NOVÝ JIČÍN
Aktualizováno

V sobotu příbuzní identifikovali šestou oběť pátečního železničního neštěstí u Studénky. Je jí třicetiletá obyvatelka Olomouce. Ze sedmi obětí je známa totožnost šesti. Zbývá identifikovat ještě jednu ženu. Podle informací Novinek zbývá jen potvrdit její totožnost pomocí testu DNA, neboť zranění neumožňují jiný způsob identifikace. Podle policistů pochází ze severu Moravy.

Foto: Pavel Karban, Právo

Lokomotiva zaklesnutá mezi vagóny.

Článek

Zhruba v 15:00 identifikovali příbuzní třicetiletou ženu z Olomouce, řekla mluvčí novojičínské policie Mirka Šálková Michálková. Ještě v poledne byla neznáma totožnost dvou obětí železničního neštěstí.

Kvůli domněnce, že neznámé ženy mohou být z Polska, policisté požádali polskou stranu o spolupráci. Polským kolegům odeslali fotografie věcí mrtvých žen, které by mohly pomoci při jejich ztotožnění, řekla náměstkyně ministra vnitra Lenka Ptáčková Melicharová.

Tragická nehoda rychlíku jedoucího z Krakova do Prahy si vyžádala celkem sedm obětí a sedm desítek zraněných. Po srážce vlaku se zborcenou mostní konstrukcí ve Studénce zahynuli na místě čtyři ženy a dva muži, další muž ukrajinské národnosti zemřel později v novojičínské nemocnici.

Podle Šálkové Michálkové jsou mezi mrtvými vedle nově identifikované ženy z Olomouce jedna Češka ve věku 35 až 40 let a Polka, jejíž totožnost se podle mluvčí podařilo určit v noci na sobotu. Polský konzul v Ostravě Jerzy Kronhold novinářům řekl, že jí bylo třiadvacet let a její rodina již byla o úmrtí informována. Nehodu dále nepřežil devatenáctiletý mladík a muž ve věku do 30 let, oba Češi.

Dráhy chtějí rychle odškodňovat

České dráhy budou už od podělí přijímat nárok na odškodnění od zraněných a pozůstalých. Vyplatit je chtějí co nejrychleji.

V sobotu odpoledne pracoval na odstraňování trosek armádní tank, který odtahuje nosníky mostu. Mimo koleje už jsou dva osobní vozy. Největší kolejový jeřáb v ČR o nosnosti 125 má odstranit z kolejí lokomotivu. Hasiči aktuálně rozhodují, jak efektivně a rychle odstranit z kolejiště několik desítek tun vážící železobetonovou desku mostu.

Reklama

Výběr článků

Načítám