Hlavní obsah

Obchody zlevňují hlavně oblečení a zimní vybavení

Právo, ves

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

V některých řetězcích a obchodech už vypukly povánoční slevy. Pražské Tesco, Marks & Spencer nebo Kenvelo prodávají oblečení a některé i boty až za poloviční cenu. Největší výběr tohoto zboží mají řetězce, například Tesco mu vyhradilo celé zóny. A zdaleka nejde jen o zimní oblečení, vyprodávají se celé kolekce včetně trik, košil, spodního prádla a tak dál.

Článek

Do obchodů nevyrazili jen lidé, kteří se snaží ušetřit, ale i ti, kteří pod stromeček dostali peníze, za které si mají dárek koupit sami. „Na slevy po Vánocích čekáme každý rok,“ řekla zákaznice Jana Bláhová v Tesku na pražské Skalce. „Nakupujeme hlavně zimní bundy a boty. Před Vánoci by naši rodinu přišly na 10 až 15 000 korun. Dnes je pořídíme téměř za polovinu. Chce to ale přijít co nejdřív, dokud zboží není ještě tak moc probrané.“

Kromě oblečení a bot zlevnily až o 50 procent hračky, nejrůznější vánoční ozdoby nebo dekorace. Elektronika spíš méně a jen u některých druhů. Deset až patnáct procent se dá kupodivu ušetřit na nápojích včetně šampaňského nebo fernetu. Nejvíc na některých druzích destilátů: až 30 procent.

V Hypernově v Praze-Průhonicích sice už začali některé druhy oblečení přeceňovat, ale určitě nejde o velké plošné slevy. Největší slevy jsou podle názoru prodavaček u zimního zboží. O to mají podle nich zákazníci také největší zájem. Jsou to hlavně trekkingové boty nebo obuv, která je připomíná.

Některé obchodní domy hlad po slevách spíš využívají k přilákání zákazníků. Například průhonická Kika má velké plakáty oznamující až 50procentní slevy. Když vejdete dovnitř a sháníte to levné zboží, jsou odpovědi prodavaček spíš rozpačité. Nakonec najdete zlevněnou keramiku, sklo, ručníky i některý nábytek, ale rozhodně nejde o žádné plošné slevy.

Menší obchody mají různou strategii

Bauhausu jako by se očekávaná vlna slev vůbec netýkala, má jen ta běžná akční snížení cen u konkrétních výrobků. Také Electro World nabízí mírně nižší ceny, zhruba 10 až 20 procent, jen u vybraných typů počítačů, fotoaparátů a mobilů. Menší obchody na galeriích velkých obchodních domů zvolily různou strategii.

Třeba H v obchodním centru Chodov nebo Time out v Průhonicích vyprodávají až za 50 procent, jiné vyčkávají. Většina obchodníků se však shoduje na tom, že hlavní vlna slev přijde až po Novém roce. Hlavně před inventurami nebo tehdy, až budou potřebovat nakoupit nové kolekce nebo zboží, a zbavit se tedy toho staršího.

Reklama

Výběr článků

Načítám