Hlavní obsah

Baťův kanál hlásí úspěšnou sezónu

Zlín

Letošní 20. plavební sezóna na Baťově kanále se vydařila, návštěvnost je vyšší než loni. Na některých místech nyní lodníky nahradí stavbaři. Zamykáním vodní cesty v pátek v Petrově na Hodonínsku zároveň začne stavba nového přístavu. Pracovat se bude i na dalších místech, oprava čeká úsek Babice - Huštěnovice i plavební komoru Vnorovy II, uvedl v pondělí ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

Článek

Přístav v Petrově bude mít 42 stání pro rekreační malá plavidla a dvě pro osobní lodě. Zároveň zde vznikne servisní centrum pro údržbu lodí s možností bezpečného zásobování pohonnými hmotami, vodou i odběrem odpadů. Podle Bártka náklady dosáhnou 30 miliónů korun, přístav by měl sloužit v hlavní sezóně příštího roku. Hlavní práce se uskuteční mimo plavební sezónu, kdy jsou komory na Baťově kanálu v provozu jen po předchozí domluvě.

Letos však budou některé části zcela nesjízdné. Podle Bártka bude úsek Babice - Huštěnovice vypuštěný kvůli opravě břehů a vyčištění dna od podzimu až do poloviny dubna příštího roku. Mimo provoz bude po dobu oprav, které se připravují, plavební komora Vnorovy II. Končící jubilejní sezóna se podle Bártka na Baťově kanálu povedla. Definitivní údaje o návštěvnosti ještě nejsou k dispozici, ale měla by překonat loňských 70 000 lidí.

Očekávání se potvrdila

„Pozitivní trendy se potvrdily. Roste nám počet lidí, kteří na Baťově kanále tráví vícedenní pobyty. Přibývá také půjčoven lodí a roste i počet lidí, kteří využívají cyklostezku podél kanálu," popsal Bártek. Podle údajů ze sčítačů umístěných na cyklostezce jí od ledna do konce srpna projelo přes 225 000 lidí. Za celý rok by tak měla být překonána loňská rekordní hodnota činící 256 000 osob, když od září do konce roku činila návštěvnost asi 50 000 lidí.

„Musel by přijít hodně chladný konec října a listopad, abychom rekord nepřekonali," doplnil Bártek. Cyklostezka se podle něj už nyní pohybuje na hranici vytíženosti. Nedávno byl navíc otevřen úsek mezi Otrokovicemi a Kvasicemi na Kroměřížsku. Cyklisté tak až na krátký chybějící úsek v Napajedlech mohou využít trasu od Kroměříže po Uherský Ostroh dlouhou asi 55 kilometrů. „Čekáme, že příští rok se na návštěvnosti projeví i napojení Zlína," doplnil Bártek.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století, a to hlavně kvůli přepravě hnědého uhlí do Baťových závodů v Otrokovicích. Od zahájení stavby průplavu uplyne 16. října 80 let. Provoz na Baťově kanálu byl zahájen 2. prosince 1938. Vodní cesta, která částečně vede korytem řeky Moravy, vede nyní z Otrokovic do slovenské Skalice a je dlouhá 53 kilometrů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám