Architekti přišli s návrhem domu o celkové ploše 102,66 m2, který má podlouhlý obdélníkový půdorys, tak jak to ostatně pozemek umožňoval, a kde jsou na obou užších stranách umístěny dvorečky s nezbytnými stromky.

Smyslem takového uspořádání, jak vysvětlují architekti, bylo vytvořit v interiéru domu takovou náladu, aby v každé místnosti bylo možné pocítit čerstvý vzduch zvenčí, kdykoli po tom člověk zatouží.

Otevření fasády je stíněno před zvídavými pohledy velkoformátovými žaluziemi.

Otevření fasády je stíněno před zvídavými pohledy velkoformátovými žaluziemi.

FOTO: Masao Nishikawa

Čelní dvorek je přitom zastřešen boxem, který je jakoby vysunut z horního patra směrem do ulice.

Desky velkoformátových žaluzií jsou chráněny zinkofosfátovým povrchem na ochranu proti povětrnostním vlivům. Jejich cílem je ochránit soukromí obyvatel domu před zvídavými pohledy kolemjdoucích lidí.

Střední pasáž domu má vysokou sedlovou střechu. Přední a zadní část má střechu plochou.

Střední pasáž domu má vysokou sedlovou střechu. Přední a zadní část má střechu plochou.

FOTO: Masao Nishikawa

Zadní dvorek s jasanem funguje jako dělicí prvek mezi místnostmi na obou podlažích.

Zadní dvorek s jasanem funguje jako dělicí prvek mezi místnostmi na obou podlažích.

FOTO: Masao Nishikawa

Schodiště je záměrně umístěno u jedné ze stran domu.

Schodiště je záměrně umístěno u jedné ze stran domu.

FOTO: Masao Nishikawa

Pracovny manželů a pokoje dětí jsou uloženy v zadní části domu, co nejdál od ulice. Vestavěný nábytek tvoří jednu dlouhou stěnu vytvářející tak úzkou a dlouhou uličku. Díky ní je možné zahlédnout mladý jasan ze všech míst v domě.

Každá z místností, která ke dvorku přiléhá, je zároveň zalévána příjemným měkkým světlem. Právě tento dvorek navozuje podle přesvědčení architektů mezi všemi členy rodiny pocit pospolitosti.

Ač je každý právě soustředěn na činnost ve svém soukromém pokoji či pracovně, pohled na stromek jim umožňuje cítit přítomnost druhých.

Zadní část domu je na obou podlažích rozdělena do dvou úzkých pruhů, které slouží jako samostatné dtěské pokoje a studovny rodičů.

Zadní část domu je na obou podlažích rozdělena do dvou úzkých pruhů, které slouží jako samostatné dětské pokoje a studovny rodičů.

FOTO: Masao Nishikawa

Zadní dvorek s jasanem funguje jako dělicí prvek mezi místnostmi na obou podlažích.

Zadní dvorek s jasanem funguje jako dělicí prvek mezi místnostmi na obou podlažích.

FOTO: Masao Nishikawa

Obývací pokoj a jídelna, stejně jako kuchyně jsou umístěny v horním patře, kde je vysoká sedlová střecha s obnaženými krokvemi, které dodávají prostoru zcela jedinečnou atmosféru.

Architekti v této části domu umístili záměrně všechny výraznější prvky ke stranám, ať již to byl opět vestavěný nábytek, schodiště nebo kuchyň. Cílem bylo vytvořit prázdný centrální prostor tak, aby celek co nejvíce připomínal kostel.

Hlavní prostor v domě připomíná vnitřek kostela.

Hlavní prostor v domě připomíná vnitřek kostela.

FOTO: Masao Nishikawa

Také kuchyň, stejně jako schodiště, je orientovaná ke straně domu.

Také kuchyň, stejně jako schodiště, je orientovaná ke straně domu.

FOTO: Masao Nishikawa

Interiér působí příjemným teplým dojmem díky velkému množství dřevěných prvků. Podlahy jsou z dubu, zatímco na stěnách a stropě bylo využito dřevo filipínského mahagonu.

Právě interiér imitující prostor kostela a krokve, jež připomínají žebra vzhůru obráceného lodního trupu, daly nakonec jméno tomuto neobvyklému domu. Architekti jej nazvali Archa...

Jediné, co v symbolice domu schází, je kalich...

Jediné, co v symbolice domu schází, je kalich...

FOTO: Masao Nishikawa

Uspořádání přízemí

Uspořádání přízemí

FOTO: Apollo Architects & Asociates (2x)

Uspořádání horního patra

Uspořádání horního patra