Hlavní obsah

Test Volkswagenu Passat Alltrack: oranžový horal

Novinky, Martin Žemlička

Oplastované kombíky jsou zajímavou alternativou ke stále populárnějším vozům SUV, které však o mnoho více prostoru, praktičnosti či schopností mimo zpevněné cesty nenabízejí. Škoda Superb III zatím outdoorovou verzi nedostala, Audi A4 se dočká až v průběhu letošního roku, mezi auty od koncernu Volkswagen lze tak sáhnout zatím pouze po Passatu Alltrack.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Passat Alltrack

Článek

Příkrá lesní cesta k jedné z výše položených horských chat ve Špindlerově Mlýně koncem prosince. Přesně tady si člověk říká, že ty nemalé peníze za dobrodružnější verzi svého kombi dobře utratil. (A je jedno, že se tady v prosinci kopce zelenají, takže by k chatě vyjela i felicia na letních pneumatikách.)

A v Praze ve firemní garáži přináší oplastované kombi svému majiteli image člověka, který každý víkend vyráží na hory. Je to sice trochu umělé, ale funguje to. Tedy většinou.

Dobrodružněji pojatá verze passatu dostala klasické propriety této automobilové kategorie – jde o ochranné černé plastové lemy blatníků a prahů, ochranné zakrytí dostal i podvozek (je z tvrzeného plastu).

Hezkým detailem je dvojice koncovek výfuku v chromovém provedení (pravý otvor je falešný). Standardem jsou pak střešní ližiny.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Passat Alltrack

V nabídce jsou konečně i výrazné barvy karoserie - jedna z nejhezčích je oranžová Habanero za 19 200 korun, což je i barva, kterou Volkswagen používá ve svých reklamách. Moc pěkná je i červená, zlatá nebo dva odstíny modré metalízy. Základní passat je docela nudné auto a je až s podivem, co dokáže „pořádná” barva a pár plastů navíc.

Za alltrackem se leckdo ohlédnul, v případě standardního passatu se toto množství alespoň dle našich zkušeností limitně blíží nule.

Pět motorizací, základní 1,4 TSI ale v Česku nekoupíte

Světlá výška povyrostla o 27,5 milimetru na celkových 174 mm; tato verze passatu tak patří mezi ty nejpohodlnější. Všechny verze alltracku mají standardně pohon všech čtyř kol, tvořený mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.

Základem jsou sedmnáctipalcové disky, v nabídce jsou i osmnácti– a devatenáctipalcové (ty mělo i testované provedení s pneumatikami o rozměru 245/40).

Digitální velkoplošný displej (VW Passat)Video: Novinky

Vybírat můžete z pěti motorizací, základem je benzínová čtrnáctistovka; 1,4 TSI nabídne výkon 110 kW (150 k), ta se ovšem v Česku neprodává. Silnější dvoulitr je naladěn na 162 kW (220 k). Zbývající motory jsou naftové: 2,0 TDI naladěné na 110 kW (150 k), respektive 140 kW (190 k).

Vrcholem je námi zkoušená, dvakrát přeplňovaná verze BiTDI o výkonu 177 kW (240 k). Bohužel jediný motor v nabídce (základní TDI) lze spojit s manuální převodovkou, ve všech dalších případech máte DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni.

Dvoulitrové TDI (všechna písmena červená) má vstřikování common-rail, největšího výkonu dosahuje při 4000 otáčkách, 500 Nm máte k dispozici mezi 1750 až 2500 otáčkami, až do 4000 máte k dispozici 400 Nm. Při tachometrové devadesátce točí motor na nejvyšší rychlostní stupeň 1500 otáček, při 130 km/h 2100 otáček. Zpřevodování je tudíž totožné s běžnou verzí passatu a motoru BiTDI.

Passat s vrcholným naftovým motorem nabídne kultivovanost i při pomalé jízdě, distribuce výkonu je velmi příjemná a lineární, a když pořádně sešlápnete plynový pedál, tak i docela brutální – minimálně do nějakých 200 km/h. Pak výkon zvolna padá, což majitelé šestiválcových naftových motorů obvykle neznají. Více informací najdete v našem dřívějším testu. [celá zpráva]

BEZ KOMENTÁŘE: VW Passat BiTDI - zrychlení 0 - 215 km/hVideo: Novinky

Na úspornou jízdu si vezměte slabší TDI

Nečekejte ovšem, že budete jezdit za šest litrů nafty, náš dlouhodobý průměr po rovných šesti stovkách kilometrů se rovnal hodnotě 8,5 l/100 km. Pro srovnání: v případě sedanu jsme v letních měsících jezdili v průměru za 7,5 l.

Vyplatí se nejvýkonnější TDI? Záleží na prioritách, podle nás už základní 140 kW / 190 k verze dvoulitrového TDI odvede výbornou službu; plný výkon BiTDI jsme během čtrnáctidenního testu využili opravdu jen sporadicky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Passat Alltrack

Komfortní, prostorné, stylové

Passat je prostorné auto, ve verzi Alltrack navíc o dost stylovější a komfortnější. Jde o model, se kterým dvoustovkou proletíte Německo při cestě na hory, kde si užíváte trakce a jistoty při jízdě na sněhu nebo v lehkém terénu.

Výborná jsou LED přední světla, která sice mají pomalejší nástup, svítí ale znamenitě a dosáhnou dále než klasické bi-xenonové světlomety. Naopak zklamáním je určitá umělost řízení.

Počítat také musíte s ne zrovna lidovou cenou; kromě základního provedení se všechny verze přehoupnou přes milión korun. Cena testovaného vrcholného provedení se s příplatky vyšplhala přes hranici 1,5 miliónu korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Passat Alltrack

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1968 ccm, čtyřválec, vznětový, 2x turbodmychadlo
Max. výkon:176 kW (240 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:500 Nm při 1750–2500 ot./min.
0–100 km/h:6,4 s
Nejvyšší rychlost:234 km/h
Průměrná spotřeba:5,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost (EU):1776 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:910 900 Kč (Alltrack, 2,0 TDI / 110 kW)
Cena s testovanou motorizací:1 089 900 Kč

Anketa

Líbí se vám oranžová barva na Passatu Alltrack?
Ano
77,2 %
Ne
22,8 %
Celkem hlasovalo 1450 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám