Hlavní obsah

V Kopřivnici vyrobili repliku tříkolky Tatra 49

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kopřivnice

Více než rok trvaly práce na výrobě repliky předválečného tříkolového vozidla Tatra 49. Vůz kopřivničtí renovátoři veteránů zhotovili pro americké Lane muzeum neobvyklých a zajímavých automobilů v americkém Nashvillu. O jeho dokončení informoval ve čtvrtek majitel Ecorry Vítězslav Hinner.

Foto: Petr Sznapka, ČTK

Tatra 49, kterou na zakázku vyrobili v Kopřivnici pro amerického majitele.

Článek

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928-1930. Mělo jít o levné lidové vozidlo, při jehož výrobě se využívaly dostupné díly z vozů Tatra 11 a Tatra 12. Do sériové výroby se ale osobní automobil nedostal, byly vyrobeny pouze dva kusy, které se do dnešních dnů nedochovaly.

„Mnohem více kusů bylo uvedeno do prodeje v provedení užitkovém, to znamená s nákladovou plošinou vpředu, nebo vzadu," řekl Hinner. Nákladních Tater 49 bylo vyrobeno asi 200. Z nákladní verze také pochází originální podvozek, na němž renovátoři repliku osobního vozu kompletně postavili. „K tomuhle typu bylo minimum dokumentace, nebo přesněji řečeno žádná," řekl Hinner.

Foto: Petr Sznapka, ČTK

Replika předválečného vozidla Tatra 49

Na vozidle pracovalo včetně lakýrníků či čalouníků postupně asi 15 lidí. Největším problémem bylo podle renovátorů umístění ovládacích prvků. U nákladních vozů totiž bylo sedadlo nad motorem a veškeré ovládací prvky byly kolem motoru a kolem převodovky, kdežto u osobní verze jsou sedadla před motorem, takže veškeré ovládací prvky se musely posunout zhruba o metr dopředu, což bylo dosti složité.

Ecorra, která ve většině případů historická auta renovuje, již pro americké muzeum vyrobila i slavný americký designový vůz Dymaxion, na kterém renovátoři pracovali tři roky. [celá zpráva]

Vytvořili pro ně také slavné tatrovácké sněžné sáně nebo vozidlo Helica poháněné vrtulí, jak uvedl již dříve mluvčí firmy Jaroslav Baďura.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Dymaxion

Reklama

Výběr článků

Načítám