Ferrari svůj nejrychlejší model LaFerrari vyrobilo v počtu pouhých 499 kusů a továrna v Maranellu jej „chrlí” tempem jeden kus za jeden den. Z toho celé tři jsou v Česku, což je vzhledem k velikosti naší země vcelku unikátní. Dvě „česká” LaFerrari jsou v klasické rudé barvě, to třetí je v perleťové bílé s nádechem stříbrné. Naživo to vypadá vskutku zajímavě a rozhodně ne lacině.

Ostatně, tento lak je jednou z mála příplatkových položek, jinak máte vše v základní výbavě (milión eur bez daně). Perleťový lak přišel na deset tisíc euro (270 000 korun), což je vzhledem k pořizovací ceně 30 miliónů korun pakatel. Přestože jde o extrémně drahé auto, není možné se s ním svézt před tím, než podepíšete kupní smlouvu. A není na co čekat, protože desítky dalších zájemců se chtějí dostat na pořadník...

Video

BEZ KOMENTÁŘE: První video modelu LaFerrari

Zdroj: Ferrari

Po objednání musel majitel na auto čekat přes dva roky. Podmínkou bylo, aby vlastnil dalších pět (!) modelů od Ferrari. Ač se to zdá neuvěřitelné, tak i to splňuje mnoho klientů. Továrna tak vybírá podle toho, čím jste ještě z hlediska automobilky se vzpínajícím se hřebcem významní a v případě Roberta Pergla to byly dvě desítky závodů v barvách Ferrari.

Jak se opravuje a servisuje LaFerrari za 30 miliónů korun? Podívejte se na naši exkluzivní reportáž.

V12, 963 koní, stovka pod tři sekundy

O pohon LaFerrari se stará dvanáctiválec s objemem 6262 ccm má výkon 800 koní při 9250 otáčkách, točivý moment má hodnotu 700 (při 6750 ot./min). Další sílu motoru dodává elektromotor s výkonem 120 kW (163 k), výsledkem je 963 koní.

Převodovka je automatická, sedmistupňová. Výkon se přenáší na zadní kola, hodnoty zrychlení jen těžko hledají konkurenci – 0–100 km/h dle slov italské automobilky „pod tři sekundy“, 0–200 km/h je otázkou sedmi sekund a 0–300 km/h patnácti sekund.

Auto má psanou maximálku 350+ km/h (samotný digitální tachometr je „cejchovaný“ do 400 km/h). S předchůdcem LaFerrari, modelem Enzo se dalo jet 375 km/h, což nám potvrdil majitel nového vozu, který to zkusil na prázdné německé dálnici.

Češi jsou často kritizováni za to, že závidí. I na to jsme se majitele LaFerrari, který roky jezdil v podobně drahém enzu, ptali. Odpověď překvapila: všechny reakce při jízdě nebo na parkovišti byly pozitivní, nikdo mu auto neponičil ani jej slovně neurážel. „Jen se na parkovišti tvořily fronty lidí, kteří si enzo chtěli vyfotit nebo si jej prohlédnout,” uzavřel s úsměvem Robert Pergl.