Legendární Land Rover Series a Defender se vyráběl v britském Solihullu 68 let. Projekt Land Rover byl schválen v roce 1947. Už o rok později 30. dubna byl terénní model představen na autosalonu v Amsterdamu.

Původní Land Rover Series I stál v roce 1948 celých 450 liber. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1.6 litru s výkonem 50 koní. Celkem byly vyrobeny dva milióny kusů. Nebo úplně přesně: 2 016 933 kusů.

Původní Land Rover Series I

Původní Land Rover Series I

FOTO: Land Rover

Poslední vyrobený kus.

Poslední vyrobený kus

FOTO: Land Rover

Defender existuje v mnoha variantách – včetně verze s korbou, třídveřové verze nebo záchranářských speciálů. Vznikl i obojživelný defender schopný plout na vodě.

Zamáčkněte slzu, legenda nezpevněných povrchů odchází. Podrobné rozloučení najdete v našem nedávném testu. [celá zpráva]

Land Rover Defender 110 Heritage Edition

Land Rover Defender 110 Heritage Edition

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Historický přehled
1947 Schválen projekt Land Rover.
1948 Land Rover je 30. dubna představen na autosalonu v Amsterdamu.
1948 Uvedena první verze Station Wagon.
1949 Britská armáda objednává první land rovery.
1950 Volnoběžný systém 4x4 nahrazen volitelným pohonem dvou nebo čtyř kol.
1953 Uvedena verze s dlouhým rozvorem.
1957 Uveden vznětový motor.
1958 Představen Land Rover Series II s propracovanější konstrukcí.
1959 Vyroben vůz č. 250 000.
1961 Series IIA se vznětovým motorem o objemu 2,25 litru
1966 Vyroben vůz č. 500 000.
1968 Přesunutí světlometů na přední blatníky.
1970 Rok s rekordním prodejem, prodáno bylo 56 663 vozů.
1976 Vyroben Land Rover č. 1 000 000.
1979 V březnu uveden V8 jako další motor.
1983 Land Rover s uvedením verze One Ten přechází na vinuté pružiny.
1990 Opětovné uvedení Land Roveru a přejmenování verzí s novým přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním na Defender 90, 110 a 130.
1992 Založena společnost Land Rover North America a uvedena limitovaná edice 500 vozů Defender 110 poháněných motorem V8 o objemu 3,9 litru.
2007 Defender dostává novou, šestistupňovou převodovku.
2012 Nový vznětový motor o objemu 2,2 litru nahrazuje předchozí jednotku o objemu 2,4 litru.
2015 Vyrobeno 2 000 000 kusů; končí výroba defenderu, automobilka nabízí speciální edice.
Zdroj: Land Rover