Šéf značky Volkswagen Herbert Diess oznámil, že agregáty 1,4 TSI a 1,6 TDI budou nahrazeny ve všech modelových řadách novými jednotkami o objemu 1,5 litru. Ty budou poprvé představeny v modernizovanému Volkswagenu Golf, jehož premiéra se odbude ještě tento rok.

Ovšem hned od počátku vůz tento motor nezíská. Podle Diesse je totiž výroba nového motoru dražší, takže se počká, až bude nutné stávající pohonné jednotky nahradit z důvodů nástupu přísnějších emisních limitů.

Podle zpráv budou oba motory vycházet z dosavadních technických specifikací. U zážehové verze se prodlouží zdvih a u naftové naopak zmenší vrtání válců. Koncepcí ale budou patřit do modulárního systému motorů, které díky univerzálním komponentům budou moci sjíždět ze stejné linky jako tříválce. Volkswagen slibuje nová inteligentní turbodmychadla nebo vypínání válců u zážehové verze.

Nové emisní limity vstoupí v platnost v roce 2017. V té době by tak pomalu měly přecházet všechny vozy z koncernu VW na nové motory. Změna se tak dotkne i tuzemské Škody Auto, která tyto motory nasazuje do několika modelových řad.