Autonomní automobily Fordu procházejí jízdními zkouškami v Arizoně, Kalifornii a Michiganu. V areálu michiganské univerzity má automobilka na třiceti hektarech postavené „umělé” městečko MCity.

Jednou z nově nasazovaných technologií je senzor ve tvaru puku od společnosti Velodyne, který nabídne dosah až 200 metrů. Jde o tzv. lidarový senzor (Light Detection And Ranging), který už našel uplatnění v sériových modelech napříč světovými automobilkami.

Jeho úkolem je sledovat bezprostřední okolí vozidla (cca 10 metrů, kamera je umístěna pod zpětným zrcátkem) a v případě kolize varovat řidiče nebo začít aktivně brzdit.

Autonomní vozidla vyvíjejí všechny velké automobilky, jejich nasazení ale bude složité - firmy musí počítat s velkou nedůvěrou většiny motoristů a se složitými právními problémy. Technologie tak možná bude zanedlouho připravena k použití, v praxi ale nebude mít využití.

Dron pomůže zmapovat místo zásahu záchranářů

Zpátky k Fordu: americká automobilka připravuje i systém pro komunikaci auta a dronu. Využití by mělo být velice specifické, kupříkladu pro záchranáře.

Dron se dostane do neprostupných míst. Obsluhoval by ho záchranář přímo z palubního systému automobilu (Ford Sync App Link), kam by se mu přenesly i fotografie z požadovaného místa.