Ford vložil miliardy do vývoje nových elektrických vozidel. Musel. Jeho Ford Focus Electric dost výrazně nestíhal konkurenci. Vždyť první generace (i její inovovaná verze) měla dojezd nějakých 120 km a nabíjela se ze sítě čtyři hodiny. Rychlonabíjení nebylo možné. Jak vidíte, žádná silná konkurence pro další značky.

Jenže Ford se rozhodl tohle změnit a 4,5 miliardy dolarů vložených do vývoje nyní budou znamenat ohromný nástup elektromobilů. Jako první bude nový Ford Focus Electric, který zvýší svůj dojezd na 160 km (není to zase žádná závratná hodnota), ale hlavně dostane podporu rychlonabíjení, ze kterého se vůz nabije na 80 procent kapacity akumulátorů za méně než 30 minut.

A to není všechno. Auto dostane nový přístrojový štít, který půjde nastavit přesně podle požadavků majitele, v něm bude třeba i návod, jak co nejlépe využívat brzdy k dobíjení akumulátorů.

Zdá se vám to za ty peníze málo? To je proto, že další auta budou následovat. Do roku 2020 jich bude celkem 13. Hlavní místo odbytu má být v zemi, kde je největší prodej elektromobilů na světě – v Číně.