Nové mondeo se bude prodávat ve dvou klasických karosářských variantách - sedan a kombi. Praktičtější verze s větším zavazadlovým prostorem je vždy o 30 tisíc korun dražší. V nabídce je šest motorizací, tři jsou benzínové. Všechny motorizace jsou spojeny se šestistupňovými převodovkami - buď přímo řazenými, nebo samočinnými.

Základem je tříválec v motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 160 koní. Toto provedení stojí 611 990 korun. Nejlevnější dieselové provedení (1,6, 115 k) stojí 623 990 korun, vrcholná naftová motorizace o výkonu 180 koní přijde na 804 990 korun. Úplně nejdražší je ale verze s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 240 koní - v tuzemsku přijde na 834 990 korun. Všechny výše uvedené ceny nezahrnují náklady ve výši 2 000 korun na dopravu z centrálního skladu k prodejci.

FOTO: Ford

Technické údaje motorů dostupných na evropském trhu
Motor Zdvihový objem Maximální výkonMaximální točivý moment
1.5 EcoBoost 1 499 118 kW (160 k) při 6000 240 Nm při 1600-4000
2.0 EcoBoost 1 999 149 kW (203 k) při 5400 345 Nm při 2700-3500
2.0 EcoBoost 1 999 176 kW (240 k) při 5300 345 Nm při 2300-4900
1.6 Duratorq TDCi 1 560 85 kW (115 k) při 3600 270 Nm při 1750-2000
2.0 Duratorq TDCi 1 997 110 kW (150 k) při 3500 350 Nm při 2000-2500
2.0 Duratorq TDCi 1 997 132 kW (180 k) při 3500 400 Nm při 2000-2500

V nabídce jsou naštěstí pouze dva výbavové stupně (Trend a Titanium), což značně zjednoduší zákazníkům orientaci. To samé se ale nedá říct o větším množství „zvýhodněných sad”, jež v ceníku zabírají tři a půl stránky.

Všechny verze dostanou následující vybrané prvky výbavy: automatická dvouzónová klimatizace, CD přehrávač + 8 reproduktorů, elektricky ovládaná přední a zadní okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední mlhová světla, elektricky ovládatelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a 16" ocelová kola. Za hliníková šestnáctipalcová kola musíte 15 tisíc připlatit.

FOTO: Ford