Hlavní obsah

Německý autoklub ADAC čelí skandálu kvůli úpravám výsledků anket

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Důvěryhodností největšího a nejuznávanějšího německého autoklubu ADAC vážně otřáslo odhalení manipulací s výsledky každoroční ankety o nejoblíbenější auto Němců. Autoklub přiznal, že šéf komunikace firmy Michael Ramstetter v minulých letech svévolně navyšoval počty odevzdaných hlasů.

Foto: ADAC

Autoklub ADAC je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu.

Článek

Autoklub, který je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu, původně přiznal "přikrášlování" výsledků ankety Žlutý anděl jen za rok 2013. Šlo přitom prý "pouze" o navyšování množství došlých hlasů, nikoli o ovlivňování pořadí.

Odpovědnost za to podle ADAC převzal výhradně Ramstetter, který tak údajně chtěl cenu učinit ještě prestižnější. Ramstetter okamžitě rezignoval na všechny funkce ve společnosti; kromě řízení firemní komunikace byl od roku 1998 i šéfredaktorem klubového časopisu Motorwelt.

Vedoucí představitel ADAC Karl Obermair nicméně pondělnímu vydání listu Süddeutsche Zeitung potvrdil, že k manipulacím s výsledky soutěže docházelo už déle. "Ramstetter na náš dotaz připustil, že zveřejňovaná čísla u volby nejoblíbenějšího auta Němců si i v jiných letech vymýšlel," uvedl Obermair. Podvody podle něj umožnila skutečnost, že šéf komunikace měl jako jediný přístup ke sčítání všech hlasování.

Foto: ADAC

Autoklub ADAC je největší v Evropě.

Bild: Hlasy se uměle navyšovaly už dříve

K aféře, která citelně poškozuje reputaci ADAC, slíbil Obermair vydat obsáhlé vysvětlení. Také podle zjištění deníku Bild se počty odevzdaných hlasů v anketě v posledních letech uměle navyšovaly. Šedesátiletý Ramstetter se za své jednání omluvil, více ho ale komentovat nechtěl.

Výsledky soutěže v minulých ročnících chce nyní autoklub sídlící v Mnichově prověřit. "Důvěryhodnost a důvěra jsou naše největší bohatství," zdůraznil Obermair. Poznamenal nicméně, že kompletní prověrka nejspíš nebude možná, neboť některé statistiky hlasování se hned po předání cen likvidovaly.

Reklama

Výběr článků

Načítám