Článek
Poprvé v historii modelu M3 se pod kapotu sportovního sedanu, respektive kupé s poháněnou zadní nápravou, dostal přeplňovaný motor. Osmiválec z minulé verze nahradil třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, ale z hlediska výkonu si absolutně není na co stěžovat. Pod kapotou M3 nikdy nebyla výkonnější pohonná jednotka.
Šestiválec produkuje 431 koňských sil (317 kW) při 7300 otáčkách. Točivý moment vrcholí na hodnotě 550 Nm, dostupný je v pásmu 1850 až 5500 otáček.
Ve spojení se sedmistupňovým automatem zvládne zrychlení na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy (platí pro sedan i kupé), nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h, na přání může být elektronický omezovač posunut ještě o 30 km/h výše.
Manuální převodovka nechybí, hmotnost šla dolů
Automat M DCT má kromě funkce „launch control“ pro co nejrychlejší rozjezd z místa nově také funkci „smokey burnout“, která – tipujeme, v oficiální zprávě k tomu informace nebyly – na místě protáčí kola a ukrajováním jejich vzorku nabídne trochu dýmových efektů.
Velmi důležitou informací je, že v nabídce pro všechny verze je i šestistupňová manuální převodovka, která sice zvládne zrychlení na stovku o 0,3 s pomaleji než automat, nadšeným řidičům ovšem nabídne větší spojení s motorem. Spotřeba proti předchůdci poklesla na hodnotu 8,8 l v případě přímo řazené převodovky a 8,2 v případě automatu.
Suchá hmotnost klesla pod 1500 kilogramů; M4 váží s manuální převodovkou 1497 kg, sedan pak na váze ukáže 1520 kg (obě hodnoty jsou bez provozních kapalin a hodnoty 75 kg reprezentující normovaného řidiče).
Osmnáctipalcová kola ve standardu, keramické brzdy za příplatek
Standardem pro M3 i M4 jsou osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 255/40 vpředu a 275/40 vzadu, za příplatek můžete mít „devatenáctky“, v příplatkové výbavě nechybí ani karbon-keramické brzdy.
Cena za M3 i M4 je podobná, přepočtem z německých cen se dostaneme na částku 1,9 miliónu korun. Světová premiéra proběhne v lednu na detroitském autosalonu, prodej bude zahájen patrně hned poté.
Test minulé generace M3 najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Přečtěte si také zajímavosti o první M3 (E30), která začala psát historii v srpnu 1985. [celá zpráva]