Článek
V rámci tolik častého downsizingu není překvapením, že motor pro nové WRX má nižší zdvihový objem. Z původního 2,5 litru Subaru zmenšilo objem válců o půl litru, výkon je ale nepatrně vyšší než u minulé generace.
Na všechna čtyři kola tak putuje 200 kW (272 k), respektive 350 Nm. Čtyřválec typu boxer (s protiběžnými písty) má přímé vstřikování paliva a je přeplňován pomocí turbodmychadla.
V nabídce bude jak šestistupňový manuál, tak případně bezestupňové CVT s osmi přednastavenými převody a možností sekvenčního řazení. Nový je i pohon 4x4, který se liší podle použité převodovky.
Zatímco k manuálu dostanete centrální diferenciál s viskózní spojkou (rozdělení 50:50), verze s CVT využívá mezinápravovou spojku, výchozí nastavení je 45:55, zadní náprava je tedy mírně preferována.
Prodej bude zahájen na začátku příštího roku (potvrzeno pro USA, na evropský trh se nové Subaru možná podívá později), prodejní ceny japonská automobilka zatím neoznámila.