V rámci tolik častého downsizingu není překvapením, že motor pro nové WRX má nižší zdvihový objem. Z původního 2,5 litru Subaru zmenšilo objem válců o půl litru, výkon je ale nepatrně vyšší než u minulé generace.

Subaru WRX (2014)

Subaru WRX (2014)

FOTO: Subaru

Na všechna čtyři kola tak putuje 200 kW (272 k), respektive 350 Nm. Čtyřválec typu boxer (s protiběžnými písty) má přímé vstřikování paliva a je přeplňován pomocí turbodmychadla.

V nabídce bude jak šestistupňový manuál, tak případně bezestupňové CVT s osmi přednastavenými převody a možností sekvenčního řazení. Nový je i pohon 4x4, který se liší podle použité převodovky.

Subaru WRX Concept

Subaru WRX Concept

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Subaru WRX (2014)

Subaru WRX (2014)

FOTO: Subaru

Zatímco k manuálu dostanete centrální diferenciál s viskózní spojkou (rozdělení 50:50), verze s CVT využívá mezinápravovou spojku, výchozí nastavení je 45:55, zadní náprava je tedy mírně preferována.

Prodej bude zahájen na začátku příštího roku (potvrzeno pro USA, na evropský trh se nové Subaru možná podívá později), prodejní ceny japonská automobilka zatím neoznámila.

Impreza WRX

Subaru Impreza WRX – minulá generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Subaru WRX (2014)

Subaru WRX (2014)

FOTO: Subaru