Článek
Kompaktní tříkolka (automobilem tuto novinku při nejlepší vůli nelze nazvat) má délku 2350 mm, výšku 1445 mm a rozvor 1700 mm. Šířka je pouhých 850 mm, což je zhruba polovina šířky běžného automobilu. Díky tomu bude obratnost v husté městské dopravě velmi pohodlná, díky uzavřené karoserii navíc dvojce cestujících nepotřebuje na hlavy nasazovat helmy.
Toyota uvádí, že na jediné parkovací místo lze zaparkovat až čtyři Toyoty i-Road. Mimochodem, poloměr otáčení je zhruba čtyřikrát menší než u běžného osobního auta - pouhé tři metry.
K pohonu toto vozítko využívá dvojici elektromotorů o výkonu 2 kW (2,72 k), které jsou umístěny na obou předních kolech. Pro uchování energie se používá Li-Ion akumulátor, který při plném nabití (zabere tři hodiny) vydrží na pouhých padesát kilometrů. Jaká je nejvyšší rychlost nebo jaké je zrychlení automobilka neudává.
Zajímavostí je technologie nazvaná Active Lean. Ta zajišťuje automatické naklánění při průjezdu zatáčkou, takže řízení by mělo být podobné jako u běžného automobilu. Elektronická řídicí jednotka vypočítává požadovaný náklon na základě informací o úhlu natočení kol, gyroskopu a rychlosti vozidla a následně automaticky pohybuje koly nahoru a dolů v opačném směru aby působila proti odstředivé síle při průjezdu zatáčkou.
Toyota neuvedla, kdy by chtěla nový i-Road začít komerčně nabízet, neznámou je i prodejní cena.